• Genius2

Göra massa spännande saker för att stå ut??!

Hej,

Jag förstår inte hur folk orkar göra samma sak in och ut, jag står inte ut med det. Hur kan ni bara träffa samma folk som innan hela tiden och inte träffa så nya i och med att ni jobbar med samma jobb?

Jag står inte ut med sånt, jag måste ut och resa och träffa nytt folk, ut och resa ensam och uppleva något nytt. Jag måste jobba på stora idéer annars är det för tråkigt, jag stör inte ut med att ens bo på samma ställe längre än 6 mån.

Hur står ni ut med vad ni än gör? Vad får er att fortsätta? Varför gör ni inte massa saker? Hur orkar ni? Orkar ni? Gör ni saker som ger er livsglädje? Något som får er att bli helt till er?

• Svar på tråden Göra massa spännande saker för att stå ut??!
  • LukeStairwalker

Man ser väl till att ha ett intressant jobb med trevliga kollegor. På så vis blir det inte tråkigt även när dagarna ibland ser likadana ut.

Samma sak med fritiden.

• Sisisisi

Jag står inte ut, jag föredrar att ha det så. Att leva som du, flytta runt och resa jämt känns inte det minsta lockande, jag har snarare svårt att förstå att man vill leva så. Jag har ett intressant jobb där, även om ramarna är likadana varje dag, varje dag är olik den andra. Jobbet ger mig livsglädje, så även min familj och mina fritidsintressen.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • nattuw
    Genius2 skrev 2019-11-13 20:22:45 följande:

Jag förstår inte hur folk orkar göra samma sak in och ut, jag står inte ut med det. Hur kan ni bara träffa samma folk som innan hela tiden och inte träffa så nya i och med att ni jobbar med samma jobb?

Om de du umgås med är allmänbildade och har ett rörligt intellekt så blir det inte tråkigt. Då har du tvärt om tillgång till en jättelik databank som kan hjälpa dig tänka nya tankar och lösa de mest skiftande problem.
Svar på tråden Göra massa spännande saker för att stå ut??!