Han tog ett återfall
Min kille har ett alkoholmissbruk han sökt hjälp för och det har varit lugnt (vad jag vet om) fram tills nyligen då han försvann i flera dagar och sedan kom krypande tillbaka.
Jag känner att det här kommer vara ohållbart om han inte gör något åt det som han även säger att han vill.
Har pratat om AA då jag inte tror endast antabus en period är tillräckligt.
Jag har själv ångest och minskad tillit sedan det hände och trodde på något sätt att det inte var så illa, men han uttrycker själv att han är sjuk och tog ett återfall.
Är det fel av mig att ställa ett ultimatum - sök hjälp igen, annars är det slut. Jag kommer göra slag i saken och faktiskt göra slut om han inte gör något åt det. Samtidigt känner jag att det kanske är för hårt att kräva? Jag har dåligt samvete att jag ställer krav. Men jag kommer inte kunna leva med någon som ibland går upp i rök i perioder.
Vi har drömmar om att skaffa barn men jag vill inte stå ensam sen om han inte kan ta itu med sina problem idag.
Har någon tips på hur jag skulle kunna göra, för jag är rädd att det bara rinner ut i sanden om han inte gör något åt det nu direkt och att nästa återfall snart sker igen.