• Anonym (5)

Polisen pratade om att ta LPT

Jag blev utsatt för ett brott där en kniv var inblandad och en vän ringde till polisen. Jag vill inte medverka när ambulansen och polisen kom hit, ville inte visa var jag blivit skadad(först nekade jag också till att jag blivit skadad). Dom hittade en kniv(den beslagtogs) och blodspår, eller det är ialf den enda informationen jag har. Dom spärrade inte av lägenheten eller gjorde någon undersökning men gjorde en anmälan om misshandel.

Eftersom jag inte ville följa med hörde jag att polisen började prata om LPT, alltså lagen om psykiatrisk tvångsvård. Var det för att dom trodde att jag skadad mig själv? Annars kan dom väl inte tvinga med mig? 
    Om dom trott mig borde dom väl gjort någon mer undersökning av lägenheten också?

• Svar på tråden Polisen pratade om att ta LPT
  • Glinda från Oz

Troligtvis pratade de om LPT för att du betedde dig väldigt märkligt, du kanske bara är en knepig person men de kan inte de veta. Hur som helst är det två läkare som bestämmer inte polisen men polisen kan tvinga dig till läkaren. 

• Anonym (X)

Varför funderar du på detta istället för vad som hände, och varför du inte vill anmäla? För jobbigt? Ja, men det blir inte bättre av sig självt.

• Anonym (5)
    Glinda från Oz skrev 2019-11-02 17:16:03 följande:

Troligtvis pratade de om LPT för att du betedde dig väldigt märkligt, du kanske bara är en knepig person men de kan inte de veta. Hur som helst är det två läkare som bestämmer inte polisen men polisen kan tvinga dig till läkaren. 

Jag förstår att det var märkligt beteende från min sida men jag var väldigt chockad. Har varit målsägande i en tidigare rättsprocess och jag mådde fruktansvärt av det.
    Anonym (X) skrev 2019-11-02 17:19:25 följande:

Varför funderar du på detta istället för vad som hände, och varför du inte vill anmäla? För jobbigt? Ja, men det blir inte bättre av sig självt.

Jag vet inte varför jag funderar över det. Det andra är alldeles för jobbigt att tänka, är bara väldigt orolig o rädd.
Svar på tråden Polisen pratade om att ta LPT