Pormaskar, flottig hud. Bra produkter? Och tips!
Jag var till en hudterapeut idag och gjorde en hudanalys. Jag har problem med min hy. För det första får jag pormaskar som jag avskyr, får ibland stora finnar som sitter långt under huden, dom mognar lixom aldrig men dom ömmar mycket. Sen är hyn fet.
Hudterapeuten sa att min hy är så torr att den börjat producera mer fett. Märkte att hon var mer intresserad av att sälja produkter än att faktiskt ge tios. Har redan glömt endel av det hob sa.
Men hon gav råd om att köpa en ansiktstvätt, ansiktsvatten, dagkräm, nattkräm och cerum. Får ont i magen när jag tänker på priserna. Ska det verkligen behöva kosta en förmögenhet att få hyn att bli bra? Har ni andra några tips? Jag funderar på att vända mig till sjukvården. Jag är 30 år och borde inte ha sådana problem med fet hud, pormaskar och dom besvärliga finnarna (nu får jag inte dom jätteofta)
Vad tänker ni?
Jag köpte en ansiktstvätt idag för 280 kr och en dagkräm för 790.
Ge mig era bästa tips. Vad hob sa så kan man inte bli av med pormaskarna på egen hand. Man behöver gå på ansiktsbehandling typ var tredje månad.
Vet att en kompis till mig fick penicillin för att bli av med sina problem och för henne hjälpte det mer än alla dyra produkter.
Viltigt för mig att få fin hy då jag inte använder smink. Tack för tips