Dubbla dagis?!
Har precis i dagarna bestämt mig för att lämna pappan till min 3åriga son, IGEN !!!
För snart 2 år sedan flyttade jag ifrån honom till grann kommunen 2mil bort.
I samband med det så skolade jag in vårat barn på förskola, vilket va en väldigt jobbig tid. Då han hade extremt svårt för att vänja sig.
Ca 1 år senare så bestämde sig jag och pappan för att vi skulle försöka igen.
Planen blev att vi flyttade tillbaka TILLFÄLLIGT till vår tidigare bostad (i den andra kommunen), men att jag och sonen skulle fortsätta vara folkbokförda i grann kommunen för att slippa byta dagis på sonen.. Jag jobbar ändå i den kommunen, och vi hade planer på att flytta dit.. Därav tyckte inte jag att det skulle vara shysst att byta förskola.
MEN... pappan lovade guld och gröna skogar och nu står jag här igen .... Om ett tag så flyttar jag och sonen tillbaka till grann kommunen.
Men nu börjar pappan bråka och liva som 17 !! Han tycker att vår son ska ha dubbla dagis ?!?
För att det är ohållbart för honom att pendla ...
Till saken hör detta att vår son skulle må FRUKTANSVÄRT dåligt av att ha 2 dagis!
Pappan har jobbat natt under hela vår sons uppväxt, och har alltid vägrat att byta ..
Men nu påstår han att han ska byta enbart för att få ha varannan vecka. Men då blir ju vår son drabbad, eftersom han påstår sig tvinga honom till 2 olika dagis ??
Mitt förslag va att pappan skulle ha onsdag-söndag varannan vecka.. För då är han ändå ledig ifrån sitt jättejobb... Men han VÄGRAR ,??
Han vill alltså äventyra vår sons hälsa för att han ska envisas om en måndag och tisdag??? Är detta verkligen rimligt ,,??