aminabe skrev 2020-01-18 16:10:48 följande:
Vi har påbörjat vår första behandling här (men har ett par inseminationer bakom oss gjorda i Danmark) och frågade faktiskt den här frågan innan start. Det verkar bero helt på om det finns kvar strån från samma donator men hur det skulle fungera var lite oklart. Däremot så gav de oss en liten tankeställare då vissa valde att ha olika donatorer pga att om ett barn vill söka upp donatorn men inte den andra så röjer ju det ena barnet donator om de har samma donator. Jag vet fortfarande inte vart jag står i frågan, just nu kommer jag bara vara väldigt tacksam när det lyckas!
Ja det verkar ju så det fungerar, att finns det så finns det. Men man hade ju velat veta det innan man påbörjar behandling :) De sa samma sak till oss, att det kan vara bra att ha olika.. Samtidigt kan jag känna att jag ändå hade velat kunna ge mitt barn ett helsyskon.. Svårt det här.
Vill man ha möjlighet att använda samma donator så verkar det inte som att man får vänta för länge med syskonförsök. Lycka till med ert försök nu!