• Eenymeeny

Avslutade relation i natt men ångrar mig...

Gjorde slut idag, med en person som jag är väldigt kär i?

Men under vår korta relation så har han sagt en gång i veckan att han inte vet vad han vill med mig.

Jag känner att jag försökt på alla sätt och vis?men når inte fram, när vi ska lösa eller reda ut en konflikt.. idag sa han att han skulle sova på saken?.

Efter att jag sa att det får va nog nu, om han inte vet vad han vill så sa han bara ?okej, ta hand om dig??

vet att han mår dåligt just nu, av andra orsaker, därför ligger jag här och undrar om jag skulle stått ut lite längre, om jag gjorde fel som gjorde slut?.. ????????????????

Vet inte vad som är rätt, kände att jag inte kan kompromissa med mig själv hur mycket som helst men samtidigt känner jag att jag kunde ha gjort det om det bara gäller nu när han mår så här.. så nu ångrar jag att jag sa att det var slut, jag ville ha en motreaktion, att han skulle förstå allvaret och vilja medverka... men han kanske inte kan det nu, jag kanske bara skulle låtit det varit....Vet inte vad jag skall göra nu... ????

• Svar på tråden Avslutade relation i natt men ångrar mig...
  • Praktisk58

Du kan ju inte pressa honom att bli förälskad I dig

• LoveRain

Han har sagt upprepade gånger att han inte vet vad han vill. Du gjorde mest slut för att få en reaktion från honom. Den har du fått, hans respekterar ditt beslut och önskar dig lycka till.

Detta betyder att han inte är tillräckligt intresserad. Tråkigt men så är livet. Slösa inte mer tid på någon som inte är tillräckligt intresserad. Blocka honom överallt och gå vidare.

• Elviram

Nej du skulle inte ha stått ut mer. Jag har varit i din sits en gång och man hoppas så innerligt på en viss reaktion, att han ska vakna upp och inse allvaret. Att mig vill han inte förlora. Men sanningen är att han var viktigare för dig än du för honom. Hans svar säger väldigt mycket det gäller bara att acceptera det själv. Du hade inte kunnat göra något annorlunda, känslor kan man inte "tvinga" fram. Det spelar ingen roll om han mår dåligt nu, hade han velat ha dig i sitt liv så hade han kämpat. Tänk inte en på ursäkten att han kanske inte vågar kämpa för dig när du valde att avsluta. Han hade kämpat om han velat. Det är svårt att ta in för då måste man inse att nån man själv vill ha inte vill ha en tillbaka. Att hur bra du tycker att ni passar ihop och den framtid ni kunnat ha ser inte han. Det är hårt men det gör inte dig mindre värd. Du är bra precis som du är och det var väldigt starkt av dig att ta detta beslut.

Skulle han komma tillbaka så måste han jobba för dig annars kommer han aldrig att värdera dig om du springer så fort han visslar.

• Eenymeeny
    Praktisk58 skrev 2019-10-17 14:38:08 följande:

Du kan ju inte pressa honom att bli förälskad I dig

Det tror jag inte att jag gjort, han har sagt att han är kär i mig och även att han älskar mig, men vid konflikt backat.
  • Eenymeeny
    LoveRain skrev 2019-10-17 14:43:52 följande:

Han har sagt upprepade gånger att han inte vet vad han vill. Du gjorde mest slut för att få en reaktion från honom. Den har du fått, hans respekterar ditt beslut och önskar dig lycka till.

Detta betyder att han inte är tillräckligt intresserad. Tråkigt men så är livet. Slösa inte mer tid på någon som inte är tillräckligt intresserad. Blocka honom överallt och gå vidare.

Vi har varit i en relation och de tre gånger vi haft en konflikt har han sagt detta..

Att han inte vet vad han vill.. men han har sagt att han älskar mig och vill prata om framtiden också..
  • Eenymeeny

[quote=79969723][quote-nick]Elviram skrev 2019-10-17 15:09:23 följande:[/quote-nick]

Nej du skulle inte ha stått ut mer. Jag har varit i din sits en gång och man hoppas så innerligt på en viss reaktion, att han ska vakna upp och inse allvaret. Att mig vill han inte förlora. Men sanningen är att han var viktigare för dig än du för honom. Hans svar säger väldigt mycket det gäller bara att acceptera det själv. Du hade inte kunnat göra något annorlunda, känslor kan man inte "tvinga" fram. Det spelar ingen roll om han mår dåligt nu, hade han velat ha dig i sitt liv så hade han kämpat. Tänk inte en på ursäkten att han kanske inte vågar kämpa för dig när du valde att avsluta. Han hade kämpat om han velat. Det är svårt att ta in för då måste man inse att nån man själv vill ha inte vill ha en tillbaka. Att hur bra du tycker att ni passar ihop och den framtid ni kunnat ha ser inte han. Det är hårt men det gör inte dig mindre värd. Du är bra precis som du är och det var väldigt starkt av dig att ta detta beslut.

Skulle han komma tillbaka så måste han jobba för dig annars kommer han aldrig att värdera dig om du springer så fort han visslar.

[

Tack för svar!

Han är deprimerad och utreds hos psykoterapeut...

Han sa sist att han älskar mig och några dagar senare att han inte vet vad han vil med oss och om han vill pga han säger att det är för ansträngande att ha konflikter när han redan mår dåligt.

• Elviram
    Eenymeeny skrev 2019-10-17 16:30:39 följande:

[quote=79969723][quote-nick]Elviram skrev 2019-10-17 15:09:23 följande:[/quote-nick]

Tack för svar!

Han är deprimerad och utreds hos psykoterapeut...

Han sa sist att han älskar mig och några dagar senare att han inte vet vad han vil med oss och om han vill pga han säger att det är för ansträngande att ha konflikter när han redan mår dåligt.

Ibland räcker det inte att man älskar varann och är man deprimerad så är allt jobbigt och krävande. Det spelar ingen roll hur förstående du är eller hur tålmodigt du väntar. Du blir ändå en belastning i hans hjärna för han känner sig aldrig tillräcklig och det spelar ingen roll vad du än säger. Du kan inte göra mer än vad du redan gjort.
  • Eenymeeny
    LoveRain skrev 2019-10-17 16:31:24 följande:

Vill du vara i en relation med en man som vid varje konflikt agerar så?

Nej, men jag tänker att han kanske bara gör det just nu för att han mår dåligt och inte har nog med resurser för att orka ha konflikter eller lösa dem.
  • Eenymeeny
    Elviram skrev 2019-10-17 16:42:58 följande:

Ibland räcker det inte att man älskar varann och är man deprimerad så är allt jobbigt och krävande. Det spelar ingen roll hur förstående du är eller hur tålmodigt du väntar. Du blir ändå en belastning i hans hjärna för han känner sig aldrig tillräcklig och det spelar ingen roll vad du än säger. Du kan inte göra mer än vad du redan gjort.

Så, vad skall jag göra nu?
  • Elviram
    Eenymeeny skrev 2019-10-17 16:44:30 följande:

Så, vad skall jag göra nu?

Gå vidare.
  • LoveRain
    Eenymeeny skrev 2019-10-17 16:43:43 följande:

Nej, men jag tänker att han kanske bara gör det just nu för att han mår dåligt och inte har nog med resurser för att orka ha konflikter eller lösa dem.

Fast det är ju bara du som antar att det är så. Du vet ju inte om han kan eller vill förändra sitt sätt att hantera konflikter. Ta inte beslutet om du ska fortsätta relationen eller ej grundat på att han kanske kan förändras, ta beslutet grundar på hur han varit hittills! Det du VET är hur han hittills hanterar konflikter, allt annat är förhoppningar från din sida.
  • Elviram
    Eenymeeny skrev 2019-10-17 20:57:20 följande:

Vill ju inte det än :/

Ibland har man inget val. Han är inte i något läge just nu för en relation och kommer inte vara det på ett tag. Först ska han få en diagnos det kan ta några veckor/månad sen gäller det att hitta rätt medecin och att den ska börja verka säg 3 månader och mer. Sen ska han få in rutinen i livet igen viket kommer blandas med framsteg och baksteg säg 6 månader.

Du har redan gjort avkall på dig själv och dina behov. Kan du fortsätta göra det i ett års tid till? Det kommer sluta med att det är du som är deprimerad och slutkörd.

Älskar man någon så måste man vara beredd på att släppa dem också. Det är för er bådas bästa.
  • roflgrodanbolltroll

Du har redan tokat till det. Fördelen med det är att du kan chansa vilt. nackdelen med det är att du måste chansa vilt om du vill ha honom tillbaks.

Låt han INTE smälta grejen, utan ring nu. Ikväll. Eller ring på hans dörr och kräv att få prata, ännu bättre. Förför honom aggressivt och ge honom en rejäl omgång. Efteråt säger du att du älskar honom och aldrig vill bråka igen. 

Svar på tråden Avslutade relation i natt men ångrar mig...