Brott: vad är viktigast?
Om ni måste välja. Vad väljer ni då? Många förslag som läggs fram innebär att de ena stärks på bekostnad av det andra
Om ni måste välja. Vad väljer ni då? Många förslag som läggs fram innebär att de ena stärks på bekostnad av det andra
Båda är lika viktiga. Att färre brott begås betyder att förebyggande åtgärder fungerar bättre vilket är bra och nödvändigt. Men begås brott ändå så ska brotten klaras upp och skyldiga straffas.
Ser ingen motsättning.
Fängelse eller en bot fungerar för båda.
.
Men att polisen bjuder på halalkorv eller slutatafsaarmband verkar inte hjälpa.
Ser ingen motsättning.
Fängelse eller en bot fungerar för båda.
.
Men att polisen bjuder på halalkorv eller slutatafsaarmband verkar inte hjälpa.
För samhället och dess innevånare är det viktigast att vi kommer tillrätta med den fruktansvärda utvecklingen vi nu upplever, alltså viktigast att det begås färre brott.
När jag själv eller mina nära blir utsatt för ett allvarligt brott så kommer jag förmodligen tycka att det allra viktigaste är att brottsoffret får upprättelse.
Det finns ingen motsättning. Sverige behöver hårdare straff och konsekvent tillämpning av utvisning där så är tillämpligt.
Det finns ingen motsättning. Sverige behöver hårdare straff och konsekvent tillämpning av utvisning där så är tillämpligt.