Lutinus: Kommer gravidsymptomen tidigare pga medicinen?
Jag skulle starta med IVF i höst, men blev mirakulöst gravid efter en operation på ena äggstocken. Jag tog 3 test med några dagars mellanrum, och alla plussade. Jag räknade ut att jag var nästan i v 5.
Jag kontaktade då min IVF klinik för att berätta nyheten och fick bland annat till svar att börja med Lutinus, 100 mg 3 ggr/dag.
Jag går mot v 6 och ska på TUL då. Jag har oroat mig för att jag har för lite symptom, men har varit illamående morgon och kväll, lite trött, det känns som kroppen sväller på framsidan och nu har jag även fått ont i nedre del av rygg och jag sover lite dåligt och är lite humörsjuk. Jag bad min läkare om ett par dagars sjukskrivning och fick till svar "Är det sant? Det var lite ovanligt, om jag nu ska vara så ärlig".
Är det ovanligt? Är det Lutinusen som gör att symptomen märks så "tidigt"? Jag själv tycker jag verkar ha för lite symptom, så jag är egentligen rädd att jag fått missfall, men att Lutinusen "lurar" kroppen att tro att jag fortfarande är gravid. Jag har som sagt dåliga odds med min ålder och folliklar osv.
Är helt förvirrad här, och vet inte vem jag ska prata med.