Jag börjar redan försvinna
Min partner och jag är väldigt olika.
Han gifte sig väldigt ung och fick ett par barn i rask takt.
Jag var den eviga singeln.
Så blev vi tillsammans ändå och det har varit bra men nu vill han att jag är mer involverad i hans intressen (dvs sport).
Jag jobbar varannan helg så ibland ses vi bara varannan helg, då hemma hos honom eftersom jag bor så trångt och långt från stan tills vi hittat gemensamt boende.
När vi träffas bestämmer han vad vi ska göra, äta och se för film/serier på tv.
Har inte funderat så mycket på det, det är inte så att han säger "nu gör vi så här" utan mer "ska vi inte gå på det här" eller om jag föreslår nåt till middag "nä det åt jag igår vi kan väl ha det här istället" och det är ju inga stora grejer men
det känns mer och mer som att han vill förvandla mig till sitt ex.
Småstadstjejen som gillar shopping parmiddagar och sport.
Sån är inte jag. Mina intressen är sånt jag gör på egen hand oftast, museum, böcker, träffar vänner över fika och bara pratar, filmer som inte kommer från USA och inte är action...
Är gravid och trött och börjar få ont i kroppen och känns bara som att jag försvinner mer och mer in i vad alla andra vill. Familjen jobbet och nu han. Samtidigt har jag inget "jag vill göra det här" att kontra med heller. Sånt jag vill göra är mer fixa i ordning inför bebisen, göra fint hemma och mer praktiska saker.
Att umgås med folk (hans vänner) jag aldrig träffat förut på nån parmiddag känns bara som mer jobb, ännu en sak att pricka av från en lista.
Han tycker att man ska engagera sig i varandras intressen och säger att om jag hade haft en hobby så skulle han gå med på den.
Är jag bara tråkig?
Har inga gravidkläder att gå middag i vilket betyder att jag måste spendera en massa tid jag inte har (och pengar jag inte har) till att leta kläder så jag kan umgås med folk jag inte känner.
Vill bara stanna i sängen och skita i alltihop.
Är det hormoner? Nåt som går över?
Är inte så van vid längre förhållanden och definitivt inte den typen av förhållanden där man går på parmiddagar och konverserar artigt om vad man gjorde på semestern eller vilken barnvagn som är bäst....