• LivsnKivan

Slitet hår över en natt

När jag skulle borsta mitt hår imorse så var det så slitet, jag borstade och borstade men det såg fortfarande ut som Ronja Rövardotters. Jag tvättade håret igår kväll och satt sedan upp det i en bulle när jag skulle gå och lägga mig. Det var inte så här slitet igår.

Varför blev det slitet under en natt? Och vad ska jag göra?

• Svar på tråden Slitet hår över en natt
  • Starka

Jag kan inte sova med blött hår det blir som flottigt svinto. Vet inte varför det blir så, mitt hår är superkvalitet och inte alls slitet enligt frisören men sover jag med det blött ser det ut som halm

Har långt jättetjock hår som tar väldigt lång tid att torka så jag får alltid tvätta det på morgonen

• Starka

Jag kan inte sova med blött hår det blir som flottigt svinto. Vet inte varför det blir så, mitt hår är superkvalitet och inte alls slitet enligt frisören men sover jag med det blött ser det ut som halm

Har långt jättetjock hår som tar väldigt lång tid att torka så jag får alltid tvätta det på morgonen

• Gameofthrones

Jag har över en meter hår, köp bra borste kan rekommendera Remington, fyrkantig sådan. Vet inte vad du gör med ditt hår har du spray och annat i ditt hår? Man ska inte helst ha sånt då gäller det ha bra borste och bra schampo conditioner, kokosolja kallpressad är väldigt bra till mkt för kropp och hårvård.

Jag flätar håret varje kväll, borstar håret innan också.

• ballerinakakaoreo

Slitet är och blir det inte bara över en natt vill jag lova dig, däremot frissigt och då kan man se förjävlig ut. När mitt hår blir så brukar det hjälpa att blanda lite balsam och vatten i en sprayflaska eller ta direkt på händerna och spruta/dra genom håret och sedan borsta så hårstråna lägger sig. Alternativt drar jag plattången genom håret. Hårstråna lägger sig liksom fel ibland om man somnar med blött hår, speciellt i en bulle/boll och då blir det sådär när man borstar det sen.

Svar på tråden Slitet hår över en natt