• Livia27

Bjuda in till kalas för sina vuxna barn

En släkting till mig ordnar fortfarande släktkalas för sina vuxna barn och sin man. Barnen har flyttat hemifrån och är en bit över 20 år. Vad tycker ni om detta?

• Svar på tråden Bjuda in till kalas för sina vuxna barn
  • Pilsner
    Livia27 skrev 2019-10-03 09:36:29 följande:

En släkting till mig ordnar fortfarande släktkalas för sina vuxna barn och sin man. Barnen har flyttat hemifrån och är en bit över 20 år. Vad tycker ni om detta?

Trevligt! Vi har alldeles för få sådana föräldrar.
  • IceKitten

Men hur kan det möjligtvis vara ett problem? Ifall de gillar att anordna kalas och tycker det är mysigt att träffa släkten så är det väl jättebra? Om du, eller någon annan, inte vill gå så är det bara att säga det.

Låt folk leva sina liv som de vill så länge det inte skadar någon annan.

• Bestemor

Jag tänker det är en festfixare i mindre format. En mini festfixare alltså.

Avundsjuka är ingen bra egenskap.

• Gameofthrones

Bra sammanhållning i familjen, supermysigt.

• Frontline

Vi gör det med fast bara när vi fyller 25.30,35 och så vidare och det är alltid trevligt..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Berit)

Om man har 10 syskonbarn och kanske inte bor alldeles nära så kanske man inte har råd av olika anledningar med presenter plus att en del föräldrar förväntar sig att alla syskonbarn ska ha julklappar också.

Jag tycker att det är trevligare att träffas på middagar utan att nån fyller år och utan presenter.

• Giftskåneman

Vi bjuder hem dem i anslutning till deras födelsedag och bjuder deras syskon och farmor mfl, så får de välja maträtt och tårta, precis som de gjorde då de bodde hemma.

• Physalis

Det låter som en familj som gillar att bjuda in gäster och hålla kalas. Tycker det verkar trevligt baserat på den lilla info du givit.

Korrekturläser som en kratta
  • enmamma

Trevligt och smidigt.
    Att tex ha 20 års kalas eller examensmiddag för släkten i det större föräldrahemmet istället för i en liten lägenhet är bra för alla.

Svar på tråden Bjuda in till kalas för sina vuxna barn