9 månaders gallskriker HELA NÄTTERNA
Hej.. snälla hjälp..
Min 9 månaders bebis gallskriker hela nätter. Han har aldrig sovit hela nätter utan alltid ammat 2-12 gånger ungefär. Han är oerhört bestämd och viljestark.
Han sover som en dröm på dagarna ute i vagnen (gjort sedan kanske 5 mån iaf) och nattningarna på kvällen tar ca 10-30 min på en bra dag. Men vi gungar honom till sömns i famnen och lägger sedan mer honom i spjälsängen.. han kan inte somna själv.. sedan sover han i spjälsängen med eventuella uppvak var 40:e minut tills vi lägger oss och då hamnar han i sängen där han helst ammar (även på helt tomma bröst) HELA NATTEN.
Jag jobbar sedan i somras men pappan som är föräldraledig får inte trösta. Han kan avstå amma men bara om han får vaggas i min famn. När pappan till slut ändå får ta honom för att jag måste upp kommande morgon och jobba så gallskriker han i vild panik på högsta volym resten av natten (så jag sover ändå inte).
Jag är helt psykiskt knäckt och känner mig som historiens SÄMSTA MAMMA..
Tips? Råd? Erfarenheter? HJÄLP?
Ps. BVC har varit till NOLL hjälp.. dom bara konstaterar att alla barn sover olika.
Pps. Han är INTE mammig på dagarna. Då struntar han helt i mig och vill enbart leka med pappan.