Anonym (Liv) skrev 2019-09-29 18:08:34 följande:
Vet inte vart börja, men...jag är 30+ kvinna och har verkligen inget liv. Inga vänner, sjukskriven, inneboende (ingen egen bostad) och psykisk ohälsa (depression, utmatting).
Jag blir ännu mer trött av tanken att jag inte har något vettigt att göra på dagarna, och inga vänner att umgås med OCH jag vet inte hur ändra situationen. Framåt nov skall vi smått börja med arbetsträning eller någon form av sysselsättning.
Hela mitt liv känns tomt. Jag förstår inte hur ändra på saker och ting...och det känns tungt i hjärtat. Flera i min familj har också psykisk ohälsa... Kaka på kaka...
Ville bara skriva av mig...
Jättebra att du skriver av dig på ett forum som du eventuellt kan få mycket stöd m.m.
Fortsätt gärna skriva det i en anteckningsblock. Ibland kan det kännas skönt att skriva sina känslor.
Jag vet inte hur det är att vara utmattad och jag vet inte heller hur du ligger till rent ekonomisk, men skulle du kunna tänka dig börja i någon förening? Försvarsklubb, kampsport, teater, dans, sång eller vad som helst? Teaterföreningar brukar oftast finnas glada och trevliga människor. Vissa brukar väl ha vuxengrupper så man kan ha chans att träffa människor i sin egna ålder?
Krya på dig! Och hoppas allting blir bra!
Är du förresten blyg?
Du kanske kan tänka dig ringa till någon bekant som du har kontakt med. Ring och fråga om denne har lust att ta fika. Samma sak när du börjar i en förening. När du väl börjar känna gruppen och människorna du eventuellt kommer träffa. Råkar du möta någon som du kanske känner dig extra bekväm med, fråga henne eller honom om denne är intresserad av att ta en kopp kaffe efter teater/träningssport kvällen?
Vad tycker du om detta? Känns det som en bra idé för dig?