• Saltsten5

Ljusare & längre hår

Jag har färgat mitt hår blont hos frisören men de e lite grönt blont och jag undrar hur jag kan få de ice blont utan att de sliter på håret och utan att de blir missfärgning. Hur ska jag göra?

• Svar på tråden Ljusare & längre hår
  • Anonym (H)

Det blev grönt för att de kalla pigmenten i ditt hår slog över. Du ska absolut inte försöka göra det ännu kallare med mer kalla pigment. Ditt hår behöver varma pigment för att neutralisera det alldeles för kalla resultatet. Jag hade dock inte vågat mig på något själv, utan hellre går tillbaka till frisören eller besöka annan..

• Dexter dot com
    Saltsten5 skrev 2019-09-29 15:36:23 följande:

Jag har färgat mitt hår blont hos frisören men de e lite grönt blont och jag undrar hur jag kan få de ice blont utan att de sliter på håret och utan att de blir missfärgning. Hur ska jag göra?

Du går tillbaka till frisören som bör åtgärda det utan att ta betalt då du ville bli blond utan gröna inslag.
  • Anonym (x)
    Dexter dot com skrev 2019-09-29 18:02:47 följande:
    Du går tillbaka till frisören som bör åtgärda det utan att ta betalt då du ville bli blond utan gröna inslag.
    detta
  • Anonym (Tips)

Ett klassiskt hemmatips är också att blanda bikarbonat med lite balsam. Låt vara i någon halvtimme och sedan skölj ur. Voilà!

Men som ovanstående redan har skrivit så bör du gå tillbaka till frisören så kräver du att hon fixar det.

• MeandHim

Testa att tvätta håret ett par gånger och använd balsam för ej färgat hår. Blir det inte bättre tar du en matsked askorbinsyra i ett glas vatten och häller i håret. Då rensar du bort det gröna.

• Anonym (Tips)
    MeandHim skrev 2019-09-29 19:45:13 följande:

Testa att tvätta håret ett par gånger och använd balsam för ej färgat hår. Blir det inte bättre tar du en matsked askorbinsyra i ett glas vatten och häller i håret. Då rensar du bort det gröna.

Detta är bättre än bikarbonat vill jag minnas! Bra tips!
Svar på tråden Ljusare & längre hår