Introvert och högkänslig - fått vänner som är mycket extroverta
Jag och några tjejer lärde känna varandra för ca ett år sedan. Allt har känts bra och roligt men för några veckor sedan åkte vi iväg på en weekendresa tillsammans. Det var mycket skratt och vi hade trevligt. Dock kände jag att jag inte riktigt var "en i gänget." De pratade nästan konstant, speciellt en av dem som pratade non stop i nån timme.De är utåtriktade medan jag är både högkänslig och introvert. Tyckte att jag "försvann" lite i denna grupp och hade svårt att göra mig hörd. Vid ett par tillfällen när jag pratade om något så började någon annan säga något om sig själv och vips var fokus på den andra personen och jag hade inte pratat färdigt. Kände mig lite stött och så inget men kände mig lite förminskad efteråt. Jag har inte sagt något till någon av dem. Man är ju som man är. Funderar en hel del på det här nu. Det känns inte lika roligt att träffa dem längre. Kan tillägga att jag även i vissa andra grupper har svårt att göra mig hörd. Kanske bäst att inte ha kontakt med personer som är väldigt utåtriktade? Hur skulle ni göra i min situation?