• Anonym (Felicia)

Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?

Hej, jag önskar lite perspektiv på mitt problem då jag inte riktigt blir klok på det själv. Jag har nyligen inlett ett förhållande efter flera månaders intensivt dejtande. I början sa jag att jag har kvar Tinder och ibland chattar med killar och att jag inte har några problem med att han gör detsamma. Under den här tiden var det högst oklart om dejtandet skulle leda till något seriöst. Efter sommaren så valde vi att ta det steget längre och nu i helgen upptäckte jag att han låg i sängen och svepte på olika tjejer medan jag diskade. Han såg inte att jag såg och när jag klev in i rummet stängde han snabbt ner telefonen. När jag tar upp detta med honom säger han att han bara vill kolla på andra tjejer och kanske skaffa vänner men inte hålla på med någon annan än mig och att han älskar mig. Jag är helt och hållet införstådd med att man finner andra än sin partner attraktiva men att gränsen kanske går vid att man aktivt är inne på en dejting-app och kollar in utbudet det första man gör en lördagmorgon. Är jag för känslig som tar illa upp av det här? Är det kanske en nonsensgrej som är onödig att bråka om eller finns det någon rimlighet i att jag blir sårad av hans handlande?

• Svar på tråden Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?
  • Anonym (Hanna)

Jag hatar skitsnacket om att träffa vänner där. Det är en dejtingapp och jag har svårt att tro att killar skriver med varandra. Har han inga vänner så kan jag tycka att det är okej med en sådan app men det finns dem som är särskilt för att hitta vänner.

Jag tycker att du ska stå på dig säga vad du känner och tänker och ställa kvar på att han tar bort den.

• LoveRain

Ingen använder Tinder för att skaffa vänner! Gå inte på den lögnen!

Finns två alternativ här:

1. Han är inte seriös med dig

2. Han tror att du inte är seriös eftersom du också swipade på Tinder i början när ni träffades

• ivar37

No way. På er bådas inställning till Twitter. Efter att ha ha börjat lära känna varandra. Då vilar man på sånt med andra.

• Deacon

Kan bara tala för mig själv men hade jag haft en fast relation sedan några månader och hon hade kollat på killar i Tinder hade det inte fallit i god jord. Hade övertydligt förklarat att sådant accepterar jag inte, inget förhandlingsutrymme eller lama bortförklaringar på den.

• Anonym (Badoo)

Hittade min sambo på badoo. När vi bestämde oss för att det skulle vara vi så tog vi bort sidan samtidigt

• optimisten

Jag hade aldrig godtagit den motiveringen! Hade ställt ultimatum att allt eller inget om han vill ha en relation!!

Ni kan ta bort alla era dejtingkonton tillsammans ( om du har någon kvar). Sedan om han skulle börja igen så dumpa honom! Finns det så lite intresse att han söker spänning och sk kompisar på dejtingsidor så vill han inte ha en seriös relation med dig.

• Anonym (Felicia)

Det verkar av svaren att döma inte vara helt normalt att ha kvar dejtingappar när man skaffat partner. Det som stör mig lite är hans argumentation om att han inte tror på förbud och att det i sin tur kan ?väcka? en ännu större törst efter andra. Detta sa han när jag ville att han skulle ta bort appen. Men som nån skrev kanske han inte är så seriös ändå. Det konstiga är att han är det i alla andra avseenden förutom i just den här frågan.

• Butterfly80
    ivar37 skrev 2019-09-24 22:31:30 följande:
    No way. På er bådas inställning till Twitter. Efter att ha ha börjat lära känna varandra. Då vilar man på sånt med andra.
    Vad jag gillar dina inlägg. Får tillbaka lite tro på MÄNskligheten (om du är man).
  • MiaMammut

Det är INTE okej!!! På något sätt. Jag skulle aldrig litat på honom igen efter det. I början ska man väl bara ha ögon för varandra, hur skulle en sån partner bli efter ett tag när det blir påfrestningar i relationen av vardagens slit?? Nä, tacka för dig och Tindra vidare!!!

• Anonym (väx upp)

Ganska så intressant det här. När en sådan som ts skriver om en sådan liten skitsak som tinder så rasar ni kacklande höns. Men när en kille skriver om att kvinnan har varit otrogen så skriver ni, suck it up. Hatar när folk är gnällspikar eller andra saker liknande, hon får göra vad hon vill. Du äger inte henne. 

Men nu är ju ts en kvinna och den äckliga mannen har ju kvar sin tinder, usch vilket monster!!!

Håller med LoveRain o skulle tippa på att det är alternativ 2. Han tror inte att du ts är seriös. O där fick du tillbaka hur du antagligen behandlade honom i början.

Låter som att det ska ske på dina villkor ts annars så är det inte rätt??

Svar på tråden Okej att ha Tinder i en relation eller överreagerar jag?