• tossaliten

Sufflett Britax

Har en Britax smile. Just nu liggdelen.

Tycker suffletten är så otroligt "kort" och man får sol på barnet hela tiden. Har köpt en "gardin" att hänga iför men tycker den är lite krånglig. NÅgon som vet om det finns någon bra sufflett att antingen byta till eller som man kan lätt haka på den befintliga suffletten så det funkar på ett smidigt sätt?

• Svar på tråden Sufflett Britax
  • LoveRain

Hoppas du inte hänger gardinen för hela öppningen på vagnen. Gardinerna är bra för att hindra solljus från sidan men see många som räcker hela öppningen. Inte så bra att hindra luftflödet och så blir det för varmt.

Om du googlar solkeps britax så kommer det upp en del alternativ som verkar passa många olika vagnar.

Annars är parasoll ett alternativ för att skapa skugga i vagnen.

• tossaliten
    LoveRain skrev 2019-09-20 10:06:00 följande:

Hoppas du inte hänger gardinen för hela öppningen på vagnen. Gardinerna är bra för att hindra solljus från sidan men see många som räcker hela öppningen. Inte så bra att hindra luftflödet och så blir det för varmt.

Om du googlar solkeps britax så kommer det upp en del alternativ som verkar passa många olika vagnar.

Annars är parasoll ett alternativ för att skapa skugga i vagnen.

Nä... Jag är inte intelligensbefriad...

Såg suffletten när jag googlade mrn såg ut att vara till sittvagn
  • Amealamin

Jag har också haft en Smile 2a och tyckte som du att sufletten till liggdelen var kort. Nu är sufletten på sittdelen raka motsatsen och är nästan löjligt stor. Så en tanke hade kanske varit en mjuklift i sittdelen?

• tossaliten
    Amealamin skrev 2019-09-20 13:00:14 följande:

Jag har också haft en Smile 2a och tyckte som du att sufletten till liggdelen var kort. Nu är sufletten på sittdelen raka motsatsen och är nästan löjligt stor. Så en tanke hade kanske varit en mjuklift i sittdelen?

ja fast nu har vi ju redan en liggdel och vill inte köpa en grej till, men absolut hade jag tänkt på det innan så hade jag nog gjort så
Svar på tråden Sufflett Britax