Er godaste räkpasta tack:)
Hej!
Jag ska laga räkpasta i helgen och skulle vilka veta vilken som är er absolut godaste.
Hej!
Jag ska laga räkpasta i helgen och skulle vilka veta vilken som är er absolut godaste.
Jag gör iofs med olika skaldjur men funkar såklart med bara räkor. Bryner 3 stora hackade scharlottenlökar med en röd chili och 2 klyftor pressad vitlök. När det är mjukt tar jag i en stor klick smör och ca 2 msk vetemjöl och rör ihop. 2dl vitt vin, 3 dl grädde och 4 dl vatten samt en fiskbuljongtärning.
Sedan sätter jag på pastavatten. Brukar låta såsen sjuda i ca 30 min. Sen i med pasta och skaldjur. Koka ihop i ngn minut. Färdigt!
Kör en enkel med nolliy prat.
Den är bara cräm fräs, chilisås(ketchupvarianten), fiskbuljong, nolliy prat, dill, räkor och peppar.
Räkorna lägger man i precis när man äter, lika så dillen.
Ätes med ris och med sallad gurka och tomat.
En annan är denna.
www.allrecipes.com/recipe/29575/big-eds-cajun-shrimp-soup/
En soppa mer, dock matig nog, och har man ett gott bröd till så blir det mer komplett.
Så kommer jag på att det var pasta också i TS :p
Vi säger en räk mac 'n cheese också, det låter gott.
Fräs lök och vitlök, slå på grädde, creme fraiche med chili och en fiskbuljongtärning. Låt koka ihop, salta och peppra, lägg i räkor precis innan servering.
Tack alla vad goda recept ni tipsade om:)
Brukar blanda mosad avokado, tomatkross, lite creme fraiche, stekt lök, vitlök, tabasco och säkert något mer. Tillagar spaghetti separat. Steker räkor och tillsätter i såsen. Sen serverar spaghettin med räkröran på och riven ost. Mums!
Hej alla! Tusen tack för recepten! Idag blev det popetots recept minus vin och buljong men blev ändå väldigt gott:)
Ska testa de andra också:)
Fuckgoogleaskme-
Har du några ungefärliga mått att ge mig av ingredienserna? Så jag bet proportionerna:)
Och ska såsen vara kall?