PANIK! Vad är fel på mig?
PANIIIIIIIIIK!
jag är så desperat efter svar så snälla om ni kan lugna mina nerver så scrolla inte ner.
Lång historia kort, jag har jaydess spiral insatt sedan 2016. Satte in den i april/maj 2016 och det var menat att jag skulle byta ut den efter tre år.
Dock har jag skjutit upp på det och inte haft tid. Klantigt jag vet. Så alltså har jag haft min spiral några månader extra.
Så nu till min fråga, tar hormonerna i en spiral slut på dagen när den skall bytas? Eller kan den hålla ett tag till?
Nu, vidare till andra dilemmat. Jag har noll koll om jag har ägglossning eller ej. Har mens lite ibland. Ibland varje månad och ibland har jag två gånger under en månad. Jag har samlag en gång i veckan och trots att jag har en spiral insatt så tar jag ett akut p piller strax efter samlaget.
Nu till mitt problem, jag hade samlag onsdag 4 september. Tog ett dagen efter piller inom 8 timmar ungefär. Tre dagar efter blir jag typ sjuk/förkyld/febrig. Och helt plötsligt har jag mensvärk, extremt ömma bröst, gasig och en tyngdkänsla i de nedre regionerna. Är det ens möjligt att jag blivit gravid trots spiral och akut-piller? Och är det överhuvudtaget möjligt att känna symptom 3 dagar efter samlaget. Hela mitt psyke är kaos nu och jag vet inte vad jag skall ta mig till då en graviditet absolut inte får ske. Det är också av den anledningen som jag tar akut p piller för säkerhets skull. Har köpt upp alla ägglossnings och graviditetstester i princip som har visat negativt.
Så vad i helskotta är fel?
Förlåt för långt inlägg men skriv gärna ifall ni förstår er på situationen ??