• SweetJune

Någon som skolat in 18 månaders i januari - hur gick det?

Hej

Lämnade in inskolning för min trea i januari nästa år när han är 18 månader. Skrev ursprungligen mars men tänker att vi kan hålla dagarna kortare och börja inskolningen innan. Ngn som skolat in ett barn runt 1 1/2 i januari och hur gick det? Dvs klarade barnet av att vara ute, mkt sjukdomar? 1 1/2 år för litet? Då vi har två småbarn till tänker jag att sjukdomarna kommer ändå.

• Svar på tråden Någon som skolat in 18 månaders i januari - hur gick det?
  • Malhel

Vi skolade in i januari för 1,5 år sedan, gick bra i två mån men sen var det mycket vab, dock samma denna vår. Men vår dotter har inga syskon och hade aldrig varit sjuk innan hon började så var ganska väntat.

Inskolningen tog två veckor och var tuff men sen var det inga problem el bakslag. Nu vid tre älskar hon förskolan.

• linnis83

Vi skolade in lillasyster i januari i år, då var hon knappt 15 månader. Det gick jättebra, hon har alltid tyckt om förskolan!

Dock hade vi ganska mycket vab, men tyckte att det oftast var storasyster som drog hem saker.

Upplevde inte att hon hade det svårt ute, eller dom sa inget om det i alla fall. Men tror dom var rätt mycket inne där mitt i vintern när det var jättekallt.

Svar på tråden Någon som skolat in 18 månaders i januari - hur gick det?