• Melonen18

älskar, älskar inte

ska fatta mig så kort jag kan.

men min sons pappa och jag separerade, vår son är 14 månader. jag är även gravid med samma man till vårt 2a barn. pappan bor i en annan lägenhet och har med mig kommit överens att han ska ha EN bestämd dag i veckan där dem har egentid. under dessa 14 månader har pappan inte varit mycket ensam med sonen, han skriker åt sonen.nu när han flyttat så kommer han 1-2 ggr på en vecka, på mitt iniativ. däremellam frågar han varken hur sonen mår eller ha det, eller hur graviditeten går. han valde att inte var med in på ultraljudet med syskonet.
    funderar på om han ens älskar sin son, är det möjligt? pappan vill bara ha sina rättigheter men inte skyldigheter. han tröstar inte ens sonen, tröstar jag sonen för han tex trillat får jag skälll av pappan.

hur vet man om sina barns pappa älskar dem ? någon med erfarenhet? tror han är sociopat,

• Svar på tråden älskar, älskar inte
  • Pimpinellan

Går lätt bedöma utifrån hur han behandlar sonen. Utifrån det du skrivit här gör han inte det. Tycker du ska ha enskild vårdnad. Pappor som är psykopater är verkligen ingen förlust för barnen om de slipper ha med dom att göra!

• Melonen18
    Pimpinellan skrev 2019-08-31 14:11:03 följande:

Går lätt bedöma utifrån hur han behandlar sonen. Utifrån det du skrivit här gör han inte det. Tycker du ska ha enskild vårdnad. Pappor som är psykopater är verkligen ingen förlust för barnen om de slipper ha med dom att göra!

usch det är bara så svårt att erkänna för sig själv...vi har gemensamm vårdnad med sonen och det är supersvårt att få ensam vårdnad tänker jag
  • Pimpinellan
    Melonen18 skrev 2019-08-31 14:25:42 följande:
    usch det är bara så svårt att erkänna för sig själv...vi har gemensamm vårdnad med sonen och det är supersvårt att få ensam vårdnad tänker jag
    Alla problemlösningar börjar med ett erkännande. Om han är hård och känslokall mot sonen måste du ingripa på nåt sätt. Bara det att du får skäll om du tröstar sonen tyder på en grav störning!
Svar på tråden älskar, älskar inte