Vad tycker ni om namnet Filippa?
Vad tycker ni?
Vad tycker ni?
Jag gillar det!
Helt okej. Lite tråkigt. Tänker på Filippa Reinfeldt, men det är nog bara jag.
Jag bor i Göteborg, men skulle tippa på att namnet är vanligare i Sthlm (förutfattad mening jag har haha).
Heklt ok. Vet en del Filippor i min dotters ålder (född kring sekelskiftet), vet inte om det fortfarande är vanligt. Har väl varit nån Filippa i de flesta barngrupper.
Ett helt ok namn, det är ett namn med stil tycker jag. Något att vara beredd på när det gäller namn, är att namn med tre stavelser eller fler ofta gör att det förkortas av omgivningen. En bra strategi då är att fundera ut ett lämpligt smeknamn och se till att det blir det smeknamnet som kompisar använder.
Heklt ok. Vet en del Filippor i min dotters ålder (född kring sekelskiftet), vet inte om det fortfarande är vanligt. Har väl varit nån Filippa i de flesta barngrupper.
Fult namn. Låter påhittat på något vis, inte seriöst och dessutom fult.
Påhittat namn? Filippa är ett klassiskt namn med historia, en svensk drottning på 1400-talet hette så.
Jag tycker det är ett fint namn. Men håller med om risken för smeknamn och att ni själva kan hitta på ett som ni kallar henne för ibland (Flippa, Filli, Lippa?).
Jättefint! Nummer 5 på min topplista.
Heter Filippa och blev under hela skoltiden kallad för Pippa. Inte jättekul. Eller ska vi pippa, Filippa? Filppa vill alltid pippa etc etc.
Bra och gångbart. Vackert. Ingen personlig favorit. Och så får man räkna med smeknamn.
Heter Filippa och blev under hela skoltiden kallad för Pippa. Inte jättekul. Eller ska vi pippa, Filippa? Filppa vill alltid pippa etc etc.
Tycker att det är fint.
Fint! Min dotter heter det!
Jag tycker det är ett jättefint namn, passar lika bra på en liten flicka som en vuxen karriärkvinna.