Kär i en kille från USA
Hejsan!
För ca. två månader sedan så skrev jag i en grupp på facebook för ett spel som jag spelar på datorn. Jag skrev att jag ville ha lite hjälp eftersom jag var ny i spelet, och den här killen lade till mig i spelet. Den här killen visade sig bo i US och är ett år äldre än mig.
Vi började prata nästan varje dag om allt och inget, han hjälpte mig till och från i spelet och var väldigt trevlig. Våra konversationer började bli allt mer flirtiga. Vi la till varandra på facebook och diverse andra sociala medier, och vi började även ringa varandra på discord när vi spelade.
Han brukar ofta skämta om att han ska flyga hit till Sverige för att träffa mig, eller att jag ska flyga till USA för att träffa honom, jag ska även tillägga att jag finner honom mycket attraktiv och han har sagt att han tycker att jag är skitsnygg också. Han brukar även säga att jag är hans flickvän in-game och att jag en dag ska bli hans flickvän i verkligheten.
Jag har verkligen börjat få känslor för den här killen, alltså jag vill skriva till honom ofta och prata med honom, men jag börjar fundera på om det verkligen är värt det?
Jag har märkt att han är oerhört skicklig på att skriva/säga saker som tjejer verkligen vill höra. Jag har påpekat detta till honom och då säger han att han pratar från hjärtat.
Han ber ibland om att få "teasebild" (typ nakenbild?) men jag har sagt NEJ. Han respekterar detta. Jag har även märkt att han gillar många tjejers inlägg i den här facebook gruppen för spelet, (som han även gjorde på min post jag la ut som gjorde att vi började prata). Jag funderar på hur många tjejer han egentligen är såhär charmig emot, för det känns för bra för att vara sant. Han har nån gång sagt att den enda tjejen han skriver med är mig.
Min magkänsla säger typ att han är en playboy på nätet, men han har även typ skickat en bild på sin kompis ibland och säger att "min kompis hälsar på dig", precis som att han skulle ha pratat om mig med sina kompisar.
Jag är så förvirrad, är det värt att fortsätta prata med den här killen eller borde jag sluta visa känslor och vara flirtig, och bara hålla mig till spel-prat? Förlåt om texten är osammanhängande haha.