Hjälp! Hur ska jag berätta??
Hej allihopa!
Hoppas på att någon kan säga några kloka ord om hur jag ska hantera min situation..
Jag jobbar på en skola och hade innan sommaren en tidsbegränsad anställning. Innan sommarlovet pratade jag och min närmsta chef och hon lovade mig att jag skulle få fast anställning efter sommaren och att hennes chef lovat att jag skulle få det. Jag var nöjd och glad och tänkte inte mer på det.
Några veckor in på sommarlovet upptäckte jag att jag är gravid. Jag gick precis in i vecka 17 och började jobba förra veckan. I torsdags fick jag mitt nya kontrakt med fast anställning. Nu har jag sååå dåligt samvete för att jag inte berättat att jag är gravid och vet inte hur och när jag ska berätta... har jag agerat fel? Jag behöver ju det här jobbet och ville inte riskera att de ändrade min anställning, därför berättade jag inte innan jag skrev på. Detta totalt äter upp mig och jag drömmer nästan varje natt att de blir arga och besvikna på mig.. känns som att det bara är en tidsfråga innan jag inte kan dölja magen längre,.
någon som har något klokt råd eller lugnande ord? Hur och när berättar jag?
Tacksam för hjälp!