Är jag för gammal?
Jag är 47, min sambo 43. Jag har två barn sen tidigare, han har ett, är jag för gammal för ett gemensamt barn?
Jag är 47, min sambo 43. Jag har två barn sen tidigare, han har ett, är jag för gammal för ett gemensamt barn?
Ja. Menar du att du tror att du kan bli gravid på naturlig väg i din ålder, och gä en fullhgången graviditet?
Inte så länge du har mens och ägglossning.
Ja. Menar du att du tror att du kan bli gravid på naturlig väg i din ålder, och gä en fullhgången graviditet?
Inte så länge du har mens och ägglossning.
Ni får väl prova om du inte gått in i klimakteriet än? Du är för gammal för subventionerad ivf iallafall, men på naturlig väg kan det ju gå, dock är ju chansen väldigt liten att lyckas bli gravid. Sen är det inte fel att läsa på om riskerna både för dig och barnet vid en graviditet i den åldern, så du vet vad du ger dig in på om ni skulle lyckas.
Jag personligen hade inte satsat på att bli gravid i den åldern. Men det säger jag nu när jag fått så många barn jag önskat och har min familj så att säga.
Man vet ju aldrig exakt hur man hade tänkt om situationen varit en annan.
Ni får väl prova om du inte gått in i klimakteriet än? Du är för gammal för subventionerad ivf iallafall, men på naturlig väg kan det ju gå, dock är ju chansen väldigt liten att lyckas bli gravid. Sen är det inte fel att läsa på om riskerna både för dig och barnet vid en graviditet i den åldern, så du vet vad du ger dig in på om ni skulle lyckas.
Det är just riskerna jag tänker på. Hittar ingen bra information med klara fakta.
Ja
Hur har de gått ? Största hindret jag kan se är om du ens kan bli gravid vi 47 år. Jag är förvisso ? bara ? 43 år och väntar en liten hoppsan till början av nästa år. Har flera barn sen tidigare minstingen är precis fyllda 1 år