Hej på dig :)
Jag hade en ?hormonrand? redan innan jag blev gravid och sedan blev den starkare och tydligare ju längre livmodern växte. Innan jag blev gravid var den ungefär halvvägs upp till naveln och när jag var i vecka 14-15 var den precis så långt upp som din hormonrand är på bilderna, och då beräknades även min livmoder vara i ungefär samma höjd. Om du är så tidig i din graviditet ligger fortfarande din livmoder innanför blygdbenet. Om du skulle vara gravid nu så har du haft en väldig tur, då det oftast tar iallafall en månad för hormonerna att gå ur kroppen efter p-pillerstopp och för ägglossningen att komma tillbaka (om man inte slarvat väldigt mycket med sina p-piller). Symptomen du känner kan uppstå pga du precis har slutat med dina p-piller som i sig bidrar med mycket hormoner och när man avslutar hamnar kroppen i en slags obalans ett tag, för vissa blir ägglossningen och mensen drabbad och det kan ta månader innan dessa är tillbaka. Det du kan göra är att vänta och se om din mens kommer runt den 25-27e men oavsett om den kommer eller inte så borde du ta ett test runt den beräknade tiden, för du kan vara gravid trots att du börjar blöda. Önskar dig lycka till, uppdatera gärna!!