Orolig när grabben inte är hos mig
Vet inte hur jag ska börja, men är orolig när grabben är hos deras mamma.
Det händer ofta att sonen kommer till mig på helgerna och berättar att han inte fått frukost. Fixar självklart mat till honom.
När man kommer hem till deras mor så är det så stökigt att man lider av att han ska bo där i en vecka.
Kan ligga skräp över hela lägenheten, hon kan säga att hon precis städat och min fråga är då, var har du städat?
Han sitter varje ledig stund med paddan hos henne. Hemma hos mig får han en tvstund på kvällarna, brukar ta 4-5 dagar för han att sluta tjata om att han vill ha sin padda.
Hos mig blir det alltid gonattsaga och han sover vid 20 tiden, hos henne blir det tills han somnar ifrån paddan, vilket brukar vara runt 22.
När jag tar upp detta med henne blir hon sur och tvär och säger att jag inte ska lägga mig i.
Har pratat med andra föräldrar som grabben leker med och han brukar få middag hos dom minst 4-5 gånger i veckan.
Han är alltid smutsig när han kommer till mig, så blir alltid ett bad när han kommer till mig.
Allt han behöver får jag köpa, kläder, leksaker m.m. hon har aldrig pengar, har närmre en kvarts miljon i krediter.
Känns som att hon inte bryr sig, utan bara är intresserad av att barnbidraget trillar in varje månad.
Hur ska jag gå vidare med detta?
En orosanmälan känns kanske lite väl drastiskt.