Vänja två vuxna hundar vid varandra
Jag har en sju årig tik ån tidigare och för snart en vecka sedan flyttade det in en fyra årig tik till mig. Min gamla hund Siiri har inte tagit emot den nya hunden Mila särskilt bra. Inomhus håller jag dem skilt. Jag tar dem ut och gå samtidigt men Siiri visar tänderna åt Mila genast som hon kommer för nära när Siiri inte vill det och på gården visar Siiri lättare och snabbare tänderna. Bättre har det blivit under den här veckan men långsamt går det framåt.
Jag har försökt hitta på nätet tips och råd hur man vänjer två hundar vid varandra. Det mesta jag hittar har att göra med att vänja vuxen hund vid valp. Det mesta är i stora drag skrivet och ger mycket lite information om vad man i praktiken skall göra och vad man kan förvänta sig.
Känner någon till en bra källa för information att vänja två vuxna hundar vid varandra? Vilka knep det lönar sig att använda. En lista på bra metoder och saker man absolut inte skall göra. Lite information om vad man kan förvänta sig och hur länge det kan ta utan att man skall bli orolig för att det aldrig kommer att gå ihop skulle också vara trevligt.