• Eklund12321

Ägglossning efter missfall

Hej! För prick en vecka sen alltså 30/7 fick vi missfall i vecka 14.

Allt kom ut av sig själv på en gång (tisdag natt) och vi har fått konstaterat att allt är ute.

Idag 6/8 tog vi ett ägglossningstest som visade starka streck, lägger in bild.

Nu till frågan kan jag ha ägglossning redan en vecka efter missfallet ?

Har inte tagit något gravidtest efter missfallet än så vet inte om det är posetivt eller negativt än.

Hur fort hade ni ägglossning efter missfallet ?

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall
  • Anonym (Troligen)

Jag skulle snarare säga som så att testet reagerar på hCG-hormonet (alltså gravidhormonet) som troligtvis ännu inte har gått ur kroppen en vecka efter ett MF. Det brukar kunna ta uppemot 2 veckor innan gravidhormonet har försvunnit helt.

• Anonym (Missfall)

Jag var positiv på ägglossning och gravidtest i 6 veckor. Fick missfall v 13+2.

Fick tillbaka mensen efter 9 veckor

• Anonym (Solrosen)

Kan hålla med ovanstående, fick också positiva ÄL och gravtest ca 18 dagar efter missfallet. Så tyvärr blir det missvisande. Vi gjorde nya försök och hoppades plussa innan mensen skulle dyka upp, men det tog sig inte. Hade kanske inte fått igång ägglossningen heller den första cykeln. Efter första mensen kom i slutet av juni plussade vi sen redan på ÄL +7 i början av juli. Om kroppen inte är redo direkt så blir det säkert det efter första riktiga mensen kommit efter missfallet. Så ha hoppet uppe och lycka till! 

• Anonym (Agnes)

Vet inte hur vanligt det är men jag hade ägglossning ca 2 veckor efter mitt missfall i 11+5. Tyckte jag hade tydliga äl-symptom men trodde inte riktigt på det förrän jag fick mens ytterligare 2 veckor senare.

• Anonym (Agnes)

Undrar också hur du mår? Det låter väldigt tufft med missfall i vecka 14.

Svar på tråden Ägglossning efter missfall