Skygga 6.5 -7 v kattungar, hjälp :(
Hej alla kattexperter där ute!
Jag behöver goda råd...Vi tog hastigt och lustigt hand om två kattungar som var 6 v, för en vecka sedan. Mamman hade blivit skjuten och ungarna skulle avlivas :"( Min fråga är: kommer de bli tama? Honan kommer fram en liten stund om dagen o t o m legat i knät någon gång, men hanen gömmer sig förutom när han äter och de springer o gömmer sig när vi kommer.
Jag har aldrig haft katt förr, bara hund, höns o häst. Nu undrar jag om vi tog oss vatten över huvudet. De bor i köket än så länge men får gå fritt om de vill, men där har de sin kattlåda, mat o sovkorg o vi hade stängt in dit i början. Jag matar dem fem gånger om dagen med mjölkersättning o mjukfoder för kattungar. Vi försöker röra oss lugnt o prata vänligt, inte stirra på dem, viinbjuder till lek med kattleksaker (funkade lite i början med tösen) men tar inte upp o hanterar dem med tvång.
Har jag orimliga förhoppningar/krav på dem? De är ju trots allt bebisar. Eller blir de aldrig tamare? Borde vi sälja dem till nån mer van? De kan få ett fint liv här, det är ett stort hus o stort revir ute., men jag känner mig besviken och självtvivlande.