• emspart

Gravid, ömma tänder??

Plussade för över en vecka sen och går in i v 6 imorgon. Har inte jättemycket symptom, mår illa på morgonen och idag var första dagen jag inte klarade av kaffe, och sen har jag ömma tänder. Är det någon mer som har/haft det? Det ömmar när jag tuggar, inte ilar eller något sånt, utan ömmar verkligen bara. Behöver ju inte vara ett symptom men kom för några dagar sen och har inte haft det innan.. Någon som känner igen?

• Svar på tråden Gravid, ömma tänder??
  • Ebo88

Jag personligen har aldrig hört att man kan få ömma tänder vid graviditet, däremot känsligt och lättblödande tandkött. Men bara för att jag inte har hört det så kan det ju vara andra som har fått det :)

Du pressar inte tänder då? Då kan tänderna ömma när man bland annat tuggar då de utsätts för belastning.

• Orkide

Jag har inte hört det men jag hade också ett konstigt grav tecken. Det gjorde ont i kroppen och att bada första 25 veckorna !!

• LaFontaine

Jag hade så både förra gången och den här graviditeten. Försvann efter några veckor. Det gjorde liksom ont i själva tänderna när jag borstade dem. Jättekonstigt.

Svar på tråden Gravid, ömma tänder??