Han vet inte längre om han vill ha barn om fyra år
Min sambo är 25 och jag är 35. Vi har varit tillsammans i fyra år nu och har genom hela relationen varit överens om att vi ska bilda familj när jag börjar närma mig 40 så att vi båda har hunnit komma en bit in i våra karriärer. Han kommer då att vara runt 30. För att detta skulle kunna bli möjligt så har jag valt att frysa in mina ägg vilket möjliggör att jag kan bli förälder senare i livet. Vår relation är väldigt stark och jag känner mig väldigt älskad av honom. Men helt plötsligt från ingen stanns så säger han at han inte vet om han är redo för barn om fyra år och att det därför är upp till mig att antingen chansa och vänta och se eller att göra slut.
För mig kommer det här från ingen stanns och jag vet inte ens hur jag ska reagera. Jag har inga barn sen tidigar eoch vill bli förälder i framtiden men detta gör att han rycker bort mattan för mig. Nu funderar jag på att komma bort ett tag och jobba utomlands något år för att få distans till allt detta. Göra slut nu känns inte som ett alternativ men ett år utomlands kommer att ge mig nödvändig distans till det hela.
Tacksam för råd eller funderingar, Känner mig väldigt förvirrad just nu.