Noraaaaa skrev 2019-07-17 10:23:05 följande:
Tack för svaret och grattis till graviditeten! Det känns lugnande att höra att man inte alltid behöver börja testa olika preparat själv. Det kanske är bäst att göra som läkaren säger.
Så svårt att lita på att min kropp klarar att bli gravid och behålla graviditeten utan massa hjälpmedel..
Tack :) Jag förstår att det känns läskigt, men samtidigt kan det ju vara bra att veta inför framtiden (om ni vill ha fler barn) om läkaren hade rätt, så slipper ni ta en massa risker i onödan :)
Förstår absolut känslan av att inte lita på sin kropp. Jag hade svårt att se mig själv som gravid och efter 8 månaders försök (vilket ju är normalt men känns länge ) och två MA på rad (utan mens mellan) så kändes det verkligen inte som att jag kunde få barn.. Jag läste väldigt mycket om folk som fått helt otroligt många missfall, där dom inte hittat något fel hos vården i Sverige och där dom fick det att låta som att man måste vända sig utomlands eller äta massa mediciner som vården här i sverige inte rekommenderar.. För många så är det ju trots allt bara otur och det kommer gå vägen, men det är lätt att tänka det värsta..
Är i v22 nu men har precis börjat våga slappna av lite.
Håller tummarna för dig <3