• lupuz

Hur bokar man tågbiljetter i Sverige (hjälp!!)

Hej!

Jag är från utomlands men jag ska resa Till Linköping från flygstationen Arlanda nästa torsdag. Kan jag köpa alla biljetter från www.sj.se i förväg eller hur ska jag göra? Tack så mycket för hjälp och råd!

• Svar på tråden Hur bokar man tågbiljetter i Sverige (hjälp!!)
  • Anonym (Tåg)

Ja, det kan du. Du kan boka och betala redan nu så kommer biljetten på sms när det är dags att åka.

• Anonym (tågresa)

Det går ju inga SJ-tåg från Arlanda direkt så du måste nog boka biljetten på sträckan Stockholm-Linköping, (som du kan göra från SJ´s hemsida), och ta dig till Stockholm med pendeltåget eller Arlanda Xpress exempelvis. Dessa kan du betala direkt på stationen.

• lupuz
    Anonym (tågresa) skrev 2019-07-16 21:15:56 följande:

Det går ju inga SJ-tåg från Arlanda direkt så du måste nog boka biljetten på sträckan Stockholm-Linköping, (som du kan göra från SJ´s hemsida), och ta dig till Stockholm med pendeltåget eller Arlanda Xpress exempelvis. Dessa kan du betala direkt på stationen.

Okej, tack! Hur mycket kostar Arlanda xpress Eller pendeltåget betalt direkt på stationen? ????
  • Praktisk58
    lupuz skrev 2019-07-16 21:18:28 följande:

Okej, tack! Hur mycket kostar Arlanda xpress Eller pendeltåget betalt direkt på stationen? ????

Flygbussarna är billigare, men tar några minuter längre tid.
  • Anonym (tågresa)
    Praktisk58 skrev 2019-07-16 21:20:45 följande:
    Flygbussarna är billigare, men tar några minuter längre tid.
    Ja flygbussen är toppen. Tror det kostar ca 100:-Väldigt smidigt. Sen går du bara över gatan till Centralstationen där tågen till Linköping går på nedre botten. Men boka först på SJ.

www.flygbussarna.se/
  • lupuz
    Anonym (tågresa) skrev 2019-07-16 21:26:21 följande:

Ja flygbussen är toppen. Tror det kostar ca 100:-Väldigt smidigt. Sen går du bara över gatan till Centralstationen där tågen till Linköping går på nedre botten. Men boka först på SJ.

www.flygbussarna.se/

Tack so mycket, den här informationen är väldigt hjälpsam för mig! Hur länge tar bussen Till centralstationen? :)
  • Anonym (tågresa)
    lupuz skrev 2019-07-16 21:33:32 följande:
    Tack so mycket, den här informationen är väldigt hjälpsam för mig! Hur länge tar bussen Till centralstationen? :)
    Kolla detta! Det försvårar något om du ska åka innan 18 augusti?

www.sj.se/sv/hem.html%2520Central/Link%25C3%25B6ping%2520C/enkel/avgang/20190717-0500/avgang/20190717-1500/VU--///0//

https://www.sj.se/sv/trafikinfo/banarbete-i-stockholm/fragor-och-svar.html##9

Istället ska du ta ett pendeltåg 1 station också rakt över gatan på pendeltågsstationen Stockholms City till Stockholm Södra, där ditt SJtåg kommer gå ifrån på andra perrongen.  Men det kommer stå på din biljett.

Läs länkarna. Lite rörigt men lättare än man tror. Lycka till:)

• Anonym (tågresa)
    Anonym (tågresa) skrev 2019-07-16 21:53:09 följande:
    Kolla detta! Det försvårar något om du ska åka innan 18 augusti?

www.sj.se/sv/hem.html%2520Central/Link%25C3%25B6ping%2520C/enkel/avgang/20190717-0500/avgang/20190717-1500/VU--///0//

https://www.sj.se/sv/trafikinfo/banarbete-i-stockholm/fragor-och-svar.html##9

Istället ska du ta ett pendeltåg 1 station också rakt över gatan på pendeltågsstationen Stockholms City till Stockholm Södra, där ditt SJtåg kommer gå ifrån på andra perrongen.  Men det kommer stå på din biljett.

Läs länkarna. Lite rörigt men lättare än man tror. Lycka till:)
    Flygbussen från Arlanda tar ca 45 min.
Svar på tråden Hur bokar man tågbiljetter i Sverige (hjälp!!)