Arbeta med nyfödd?
Jag har precis fått veta att jag är gravid, och lyckan är total efter många års väntan på plusset. Det är mitt första barn.
Jag och min man har sedan tidigare varit överens om att vi ska dela 50/50 på ledigheten, och det gäller än.
Nu till saken:
Jag älskar mitt jobb, och jag har precis blivit befordrad till högsta chef på företaget jag jobbar på. (Litet företag med max 10 anställda). Företaget fungerar inte utan mig. (Eller med en likvärdig vikarie).
Eftersom jag hade tänkt vara föräldraledig i 6-7 månader ser jag det som högst osannolikt att vi hittar en bra vikarie för en så kort period.
Nu har jag börjat gå i tankarna att kanske putta upp en av mina kollegor att ta en stor del av mina arbetsuppgifter, men att jag själv är på plats 1 dag per vecka.
Tänker att jag är helt föräldraledig i 1-2 månader, men att jag därefter arbetar 1 eller kanske 2 dagar per vecka.
Efter 6-7 månader skiftar vi, och min man arbetar 1-2 dagar per vecka, och jag är föräldraledig dom dagarna.
Min man kan utan problem ta föräldraledigt de dagar jag då skulle arbeta.
Vissa dagar kan jag arbeta hemifrån, eftersom jag egentligen endast behöver tillgång till en dator.
Är det någon som haft det upplägget?
Eftersom det är mitt första barn har jag ingen aning om det faktiskt fungerar praktiskt.
Help a sister out med goda råd. :)