Biobiljett present?
Vad är lagom belopp till ett barn på ett biopresentkort där han kan gå med någon annan inkl köpa tilltugg?
Vad är lagom belopp till ett barn på ett biopresentkort där han kan gå med någon annan inkl köpa tilltugg?
150 kr, tycker jag.
Ni som tror att biobiljetter + tilltugg för 2 personer kostar 150 kr...
När har ni varit på bio senast?
TS , det är ca 350 - 400 kr om 2 personer går på bio och köper popcorn och dricka.
TS , det är ca 350 - 400 kr om 2 personer går på bio och köper popcorn och dricka.
Förköpta biobiljetter är en sån bluff. De har väldigt kort hållbarhetstid och missar man utgångsdatum så försvinner pengarna. På kortet står det inte heller när de går ut så det måste man hålla reda på separat. Sen lånar man ut pengar till SF utan ränta och som bara kan användas på SF. Vi har missat massa biobesök för att presentkorten gått ut som barnen fått från sina mor&farföräldrar
Det är bättre du ger ett snyggt kort i kuvert med filmanknytning och 150 kr i kontanter till en film.
Jag tänkte 300-350 kr men var osäker. Det här barnet är på bio minst 2-4 gånger om året. Jag vet inte vad jag ska ge och tänkte då på bio. Kanske inget roligt.. Men bättre än inget :)
Jag räknade för ett barn, tolkade det inte som att man även skulle ge present till något annat barn.
Jag ger presenter till barnet som fyller år, inte för att barnet även ska bjuda någon annan.
I så fall får man väl ge 300 kr. Det räcker gott och väl både till bio och godis. Eller ska godiset ersätta en måltid?