• Sniper123

Affektanfall

Har en pojk på lite drygt 1 år som får affektanfall. Han skriker så han tappar andan och blir blå. Igår gick jag ut i köket och skulle hämta några saker och då kom min dotter ut och sa att han är helt galen där inne men de va tyst så jag sprang och då låg han i soffan, var helt blå och stel. Tog upp han och han blev till sin vanliga färg men sen svimma han en kort stund tror jag och var sedan trött och matt efteråt. Asså hur långt kan ett sånt anfall gå? Vad hade hänt om min dotter inte sagt till mig o jag hade dröjt en liten stund till.. hur kan sjukvården säga att sånna här anfall är ofarliga när dom har syrebrist och blir blå? Är allting ofarligt nuförtiden? Någon som har erfarenhet av affektanfall och vill dela med sig.

• Svar på tråden Affektanfall
  • Blåsippan84

Affektkramper ska inte vara farliga men en nära vän till mig fick den diagnosen på sin son när han var dryga året. Dock 1 år senare, efter mkt påtryckningar av föräldrarna, upptäcktes ett hjärtfel. Hans hjärta slutade slå när han blev upprörd, de sista ggr tog det längre tid för honom att komma tillbaka efter anfallen. Idag har han pacemaker som kickar igång hjärtat när han blir uppjagad.

• legomum

Om ett så litet barn får anfall så hon svimmar av bör du få ditt barn undersökt så det inte ligger något bakom det.

Åtminstone efter första gången.

Svar på tråden Affektanfall