• truthseekerZ

har du santa syndrome?

att du inte tror på gud för att tomten är inte verklig

• Svar på tråden har du santa syndrome?
  • Åsa
    truthseekerZ skrev 2019-06-19 15:16:04 följande:

att du inte tror på gud för att tomten är inte verklig

Nejdå. Jag vet att tomten finns.
  • Grossglanz

Ööööhhh...tomten inte verklig? Han finns i hjärtat på de flesta svenska barn å vuxna...verklig på verkligaste sätt

• Roddarn

Det finns massor av anledningar till att jag inte tror på någon av alla konstiga gudar som människan hittat på! Att tomten inte finns är inte med på den listan.

• truthseekerZ
    Roddarn skrev 2019-06-19 19:26:34 följande:

Det finns massor av anledningar till att jag inte tror på någon av alla konstiga gudar som människan hittat på! Att tomten inte finns är inte med på den listan.

det finns en gud bara
  • Aniiee
    truthseekerZ skrev 2019-06-19 19:38:50 följande:
    det finns en gud bara
    Jag ska hälsa Fen'harel det.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Roddarn
    truthseekerZ skrev 2019-06-19 19:38:50 följande:
    det finns en gud bara
    1.3 miljarder hinduister håller inte med dig!

Och historiskt sett så har människan haft runt 4000 gudar totalt så varför ska just din vara rätt och ingen av dom andra?

Vi kan lika gärna hävda att Oden och Tor är de sanna gudarna, finns lika mycket bevis för att dom ska finnas som alla andra gudar.
  • truthseekerZ
    Roddarn skrev 2019-06-24 15:11:14 följande:
    1.3 miljarder hinduister håller inte med dig!

Och historiskt sett så har människan haft runt 4000 gudar totalt så varför ska just din vara rätt och ingen av dom andra?

Vi kan lika gärna hävda att Oden och Tor är de sanna gudarna, finns lika mycket bevis för att dom ska finnas som alla andra gudar.
    exorcism prophet
  • Roddarn
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 15:18:54 följande:
    exorcism prophet
    Slagkraftigt argument....... Vad vill du ha sagt med det?
  • truthseekerZ
    Roddarn skrev 2019-06-24 15:23:56 följande:
    Slagkraftigt argument....... Vad vill du ha sagt med det?
    bevisa att det finns en gud??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • Roddarn
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 15:28:18 följande:
    bevisa att det finns en gud??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
    Det blir inte vettigare med fler frågetecken!

Det var du som hävdade att det bara finns en gud! Jag påpekade att hinduerna inte håller med dig, och att det funnits massor av gudar historiskt sett och undrade varför just din ensamma gud skulle vara den enda rätta. Men istället för att svara la du in två engelska ord som inte har något med saken att göra, helt ärligt så vet jag inte ens om dom har med varandra att göra!
  • truthseekerZ
    Roddarn skrev 2019-06-24 15:46:04 följande:
    Det blir inte vettigare med fler frågetecken!

Det var du som hävdade att det bara finns en gud! Jag påpekade att hinduerna inte håller med dig, och att det funnits massor av gudar historiskt sett och undrade varför just din ensamma gud skulle vara den enda rätta. Men istället för att svara la du in två engelska ord som inte har något med saken att göra, helt ärligt så vet jag inte ens om dom har med varandra att göra!
    för jag la bevis?
  • Roddarn
    truthseekerZ skrev 2019-06-24 16:15:29 följande:
    för jag la bevis?
    Om det här ska ha någon nytta så måste du börja använda hela meningar, ingen förstår vad du menar annars!

Jag har aldrig sagt att du lagt fram bevis (om det är det du menar med dina ord?). Däremot har du påstått att det bara finns en gud! Jag påpekar då att hinduerna inte håller med dig. Och sedan säger jag att det historiskt sett funnits massor av gudar (enligt diverse människor) och undrar varför just din gud skulle vara den rätta.

Men det verkar du inte kunna svara på.
Svar på tråden har du santa syndrome?