Pågående missfall.
Varning! Rätt beskrivande text.
Hej,
I onsdags (var i vecka 10+5) var jag inne på kontroll på kvinnokliniken då jag hade haft lite ljusbruna flytningar under tisdagen och en väldigt sparsam blödning, hade inte heller haft ont. Ljög lite om blodmängd och smärta för att få en kontroll. 1177 sa på tisdagkvllen att jag skulle avvakta, det var normalt med blödning tidigt under graviditeten. Vilket det också är så vi var inte jätteoroliga. Trodde ändå att det skulle vara bra där inne.
Men tyvärr upptäckte de MA, den lille hade dött i ca v7+0. Vi blev/är såklart helt förkrossade! =( vår lilla januaribebis kommer inte. Vi har en dotter på 10 månader och vi hade verkligen sett fram emot att ha de så tätt. Men hon röjer ju gärnet här hemma så man har ju nästan inte tid att sörja. När hon sover sköljer det över en liksom.
Men i alla fall, i onsdags efter de upptäckte det hemska, så fick jag valet att göra medicinsk abort hemma med cytotec eller skrapning. Valde cytotec först för jag ville bara fly fältet och åka hem! Men efter att ha landat hemma, tänkt och googlat lite så ändrade jag mig. Ringde kk i torsdags och fick sen tid för skrapning på tisdag. En evighet bort! Så det var bara att vänta. Men började få mer blödning redan i onsdags, som en lätt mens. Den har ökat lite successivt, men har inte haft ont.
Idag började jag få rätt ont, som lätta värkar och det hjälpte inte med alvedon och ipren. Det var efter lunch och då började jag också blöda lite mer. Sen typ innan kl 20 idag så knäppte det till och det blev alldeles varmt och blött i bindan. Trodde det var blod, men det var som vatten. Måste varit det lilla vattnet som gick. Efter det försvann värken, men blev fast på toan, det typ rann verkligen blod ett tag och det kom ut flera slemmiga blodklumpar. Usch! =/
Det är först nu jag har vågat mig bort från toan en stund med tjock nattbinda på mig. Men inga längre stunder. Funderar på när det ska ge sig, det har ju dock lugnat sig lite och hoppas att jag slipper ha ont igen. Det känns lite, men inget extremt, lite mensvärk typ. Ska ringa kk imorgon och höra, lär ju kanske inte behöva skrapning nu.
Vet inte riktigt vad jag ville med det här inlägget, känns bara skönt att skriva av sig lite under tiden man spolar ner resterna av det vi trodde skulle bli vår älskade lilla januaribebis i toaletten.
Allt blir bra tillslut och livet går vidare!
<3