• Anonym3323

Förvirrad efter missfall

Fick missfall i vecka 8+3  nu i slutet av maj. Har kort menscykel (24-25 dagar) och kroppen har återhämtat sig väldigt bra. Slutade blöda redan efter 3-4 dagar. Kände av att ÄL var på gång förra veckan men avvaktade ett par dagar. Har även tagit gravtest för att följa utveckling för att strecket ska försvinna. I måndags testade jag negativt på både ÄL test och gravtest. Nu dock, senaste dygnen har jag börjat må lite illa och eftersom det inte var särskilt länge sen jag var gravid så känner jag igen symptomen. Det "drar" på båda sidor nere vid äggstockarna och jag är lätt illamående. Känner diffusa saker i magen precis som det började förra gången. Jag vet att det är väldigt tidigt och jag behöver vänta minst en vecka för att se om gravtestet blir starkare. För nu har strecket nämligen börjar komma tillbaka lite smått men för tidigt att se vilket håll det går åt. Men man känner ju sin kropp bäst och någonting känns redan "annorlunda"..

Min fråga är, att om det fortfarande finns pyttelite HCG kvar i kroppen och en ny graviditet är på gång.. kan symptomen komma lite snabbare tillbaka eller kännas lite mer? jag är riktigt förvirrad men just nu är jag 90 % säker på att det är något på gång igen och det är ju såklart meningen. Glad ni får gärna dela med er hur det var för er efter MF, och om ni inte hann få er mens tillbaka innan ni blev gravida igen hur kände ni det och när kunde ni se det på stickan? 

• Svar på tråden Förvirrad efter missfall
  • Woodgrove

Jag var illamående efter ma och det drog och kändes i magen till och från i 6 veckor efteråt.

In 900 years of time and space, I?ve never met anyone who wasn?t important
  • MammaPolly

Jag fick mf i v 5 och testade neg direkt...

4 vecor efter kände jag den där känslan men testade neg, ett par dagar senare testade jag svaaaagt pos och efter det vart det stadigt starkare!

Var på ul för att bestämma vecka igår och från räknat sista blödning vart jag bakflyttad 10 dagar.

Började alltså känna väldigt tidigt att det var på g igen.

Varför vet jag inte...

Lycka till!

• Anonym3323

Tack för svar! Blir dock inte klok på detta, "gravsymptomen" håller i sig och det drar nertill samt har lätt illamående. Gick och köpte test med veckoindikator som säger Gravid 1-2 veckor.

Då undrar man ju verkligen nu om det är så eller om gamla hormoner hänger kvar? dock får jag väldigt svagt på RFSU vanlig test (som ska testas på BIM-dagen)  och CB är ju känsligare och kan testas 4 dagar innan BIM. Man får väl helt enkelt avvakta någon vecka för att se hur det utvecklar sig.. 

Svar på tråden Förvirrad efter missfall