Förvirrad efter missfall
Fick missfall i vecka 8+3 nu i slutet av maj. Har kort menscykel (24-25 dagar) och kroppen har återhämtat sig väldigt bra. Slutade blöda redan efter 3-4 dagar. Kände av att ÄL var på gång förra veckan men avvaktade ett par dagar. Har även tagit gravtest för att följa utveckling för att strecket ska försvinna. I måndags testade jag negativt på både ÄL test och gravtest. Nu dock, senaste dygnen har jag börjat må lite illa och eftersom det inte var särskilt länge sen jag var gravid så känner jag igen symptomen. Det "drar" på båda sidor nere vid äggstockarna och jag är lätt illamående. Känner diffusa saker i magen precis som det började förra gången. Jag vet att det är väldigt tidigt och jag behöver vänta minst en vecka för att se om gravtestet blir starkare. För nu har strecket nämligen börjar komma tillbaka lite smått men för tidigt att se vilket håll det går åt. Men man känner ju sin kropp bäst och någonting känns redan "annorlunda"..
Min fråga är, att om det fortfarande finns pyttelite HCG kvar i kroppen och en ny graviditet är på gång.. kan symptomen komma lite snabbare tillbaka eller kännas lite mer? jag är riktigt förvirrad men just nu är jag 90 % säker på att det är något på gång igen och det är ju såklart meningen. ni får gärna dela med er hur det var för er efter MF, och om ni inte hann få er mens tillbaka innan ni blev gravida igen hur kände ni det och när kunde ni se det på stickan?