Hur mycket är du beredd att gå ner i lön? HR-folk?
Jag har kommit till insikt om att jag behöver byta spår i arbetslivet efter nästan 10 år inom HR (Personal o arbetslivsfrågor) Problemet är att jag faktiskt aldrig riktigt trivts i min roll och det tär mer och mer. Mina stressymptom visar sig alltmer fysiskt och jag får allt svårare att hantera mitt arbete pga koncentrationssvårigheter etc.
Allra helst skulle jag vilja hitta ett yrke som vore naturligt att gå vidare till utefter min utbildning men jag tror det blir svårt. Börjar krisa i mitt mående och funderar lite mer drastiskt på att byta bana helt, tex till barnskötare eller något inom trädgård som vardera är ca 1 års utbildningstid. Alt. att göra en jätteinsats till att bli lärare men då är det minst 3,5 år... Har redan 4 universitetsåren bakom mig. Jag vet ju att skolans värld inte är någon dans på rosor men det lockar mig lite ändå.
Till saken hör då att som tex barnskötare skulle jag tjäna ca 15 000 mindre än idag och inte alls med samma löneutveckling, samma gäller trädgård. Som lärare skulle jag behöva gå ner ett par tusen men vet inte om det är mitt "kall" så att säga. Rent krasst skulle vi väl klara det ekonomiskt men det är en oerhörd skillnad och skulle kräva omprioriteringar.
Är detta galenskaper?
Vad jobbar du med? Ge mig era bästa yrkestips!