• AjaBaja2

Hjälp med hårfrisyr

Hej jag är en kille på 20-år som har haft långt hår nu i cirka 5 år och börjar bli trött på det. Jag har haft allting långt ungefär ner till axlarna men nyligen så klippte jag bort cirka 12 centimeter och skaffade en undercut (fortfarande långt hår dock). Men jag känner att den hårfrisyren inte passar mig riktigt och vill därför klippa mig riktigt kort nu för första gången på länge. 

Grejen är att jag jobbar som snickare och använder hjälm varje dag så jag vill inte ha någon frisyr som kräver att jag måste använda en massa vax då jag inte vill att det blir kladdigt i hjälmen varje gång jag tar på mig den. Det jag skulle vilja ha är en frisyr som jag kan fixa på 2-5min på morgonen och sen inte behöva springa iväg och kolla mig i spegeln och fixa håret var 5'e minut resten av dagen. Jag vill även kunna ta på mig t.ex. keps eller hjälm utan att behöva tänka "Oh shit nu förstörde jag frisyren och måste springa iväg och fixa det igen". Kan även tillägga att jag har ett ovalt huvud (a.k.a. ägghuvud) och inte passar med hela huvudet snaggat. Uppskattar om jag kan få hjälp, mvh.

• Svar på tråden Hjälp med hårfrisyr
  • Anonym (123)

Men allvarligt! Är du snickare behöver du väl inte bry dej om din frisyr under arbetsdagen?!!! Inte hade jag velat betala för en hantverkare som är så fåfäng, han ska ju bara se till att göra ett bra jobb!!

• Anonym (123)

Men allvarligt! Är du snickare behöver du väl inte bry dej om din frisyr under arbetsdagen?!!! Inte hade jag velat betala för en hantverkare som är så fåfäng, han ska ju bara se till att göra ett bra jobb!!

• AjaBaja2

Haha lättkränkt eller..? Jävlar vad arg du blev för ingenting, uppför dig tack. Och för att besvara din fråga. Jag kunde inte bry mig mindre om mitt utseende och skulle nog kunna gå en hel dag utan att kolla mig i spegeln. Och är just en stor anledning att jag haft långt hår fram tills nu då det är enkelt att ta hand om och går bara att sätta upp det på 10sekunder utan att behöva använda några hårprodukter. 

Men du kan väl hålla med om att det kan kännas skönt och ge bättre självförtroende att veta att man ser okej ut i skallen istället för ett skatbo...? Var ju just därför att jag skrev inlägget då jag vill få råd om en frisyr som är lika "enkelt" att ta hand om som det jag haft fram tills nu och inte kräver en massa hårprodukter. Förstår inte varför du tycker jag är "fåfäng" som tycker så? Det är väl ändå en mänsklig instinkt och rättighet att (vilja) se okej ut i utseendet?  Och varför skulle jag automatiskt utföra ett dåligt jobb/vara en dålig hantverkare bara för jag vill byta frisyr och se okej ut i utseendet? Oavsett om jag skulle ha en mohawk eller vara helt flintskallig så effektuerar det väl inte mitt arbete förfan. Din logik är lika med noll så sluta skrika och bete dig som en vuxen människa tack.

• Anonym (123)

???? Undras vem som var lättkränkt här ????, känns som att du behöver en lektion i svensk ordbetydelse. Kan ju informera dej om att när man skriker i skriftlig konversation så skriver man med versaler. Det kan jag inte se att jag gjort, jag har varit alldeles lugn ????

• AjaBaja2

Om du inte förstår det själv så tycker jag du ska googla på vad ett utropstecken är för något. När du skriver tre utropstecken i rad så betraktas det av läsaren att du skriker. Det är just därför det heter ett "Utropstecken".

Sen är du nog inte rätt person att säga åt mig att gå på fler svenska lektioner. Med tanke på att du själv skriver frågetecken innan en mening är påbörjad och använder fyra frågetecken i rad när man antingen använder tre eller endast ett. Och så skriver du "dej" när det stavas *dig och påbörjar meningar med liten bokstav istället för stor. Men nu är jag inte här för att påbörja ett argument angående vår grammatik. Jag startade tråden för att få råd så om du inte har något hjälpsamt att skriva så behöver du inte skriva något alls. Så sluta trolla nu och uppför dig tack.

• Anonym (123)

Haha, det var faktiskt inte jag som skrev frågetecken, jag gjorde skrattande smileys, men det kan bli så när det inte funkar med emojies. Jag ska inte reta dej mer efts du verkar vara en väldigt känslig o lättretlig person. Jag kan faktiskt inte låta bli att skratta åt dej, som du tar i! Lycka till med din nya frisyr! Ps. Det finns små speglar med lock du kan ha i arbetsbyxorna, ifall du inte hittar nån spegel på bygget! :)

• Anonym (Otrevlig)

Men vad otrevlig du är 123! Varför kan inte snickare få vara människor som alla andra? Du själv hade säkert inte velat gå ur huset efter att ha satt vax i håret och sedan haft en hjälm nedtryckt på det i ett par timmar. Handlar ju om att man vill se professionell ut och någorlunda vettig och inte sunkig.

Ts: Svårt att svara på då jag inte vet din hårtyp men prata med en frisör får du säkert bra tips på lättskött frisyr som passar din huvudform.

Svar på tråden Hjälp med hårfrisyr