Hjälp med hårfrisyr
Hej jag är en kille på 20-år som har haft långt hår nu i cirka 5 år och börjar bli trött på det. Jag har haft allting långt ungefär ner till axlarna men nyligen så klippte jag bort cirka 12 centimeter och skaffade en undercut (fortfarande långt hår dock). Men jag känner att den hårfrisyren inte passar mig riktigt och vill därför klippa mig riktigt kort nu för första gången på länge.
Grejen är att jag jobbar som snickare och använder hjälm varje dag så jag vill inte ha någon frisyr som kräver att jag måste använda en massa vax då jag inte vill att det blir kladdigt i hjälmen varje gång jag tar på mig den. Det jag skulle vilja ha är en frisyr som jag kan fixa på 2-5min på morgonen och sen inte behöva springa iväg och kolla mig i spegeln och fixa håret var 5'e minut resten av dagen. Jag vill även kunna ta på mig t.ex. keps eller hjälm utan att behöva tänka "Oh shit nu förstörde jag frisyren och måste springa iväg och fixa det igen". Kan även tillägga att jag har ett ovalt huvud (a.k.a. ägghuvud) och inte passar med hela huvudet snaggat. Uppskattar om jag kan få hjälp, mvh.