• Bobos

Snälla hjälp mig ????

Hej! Jag ligger här hemma och har lite lätt panik och känner mig helt tom. Jag är på bim +14 idag. Tog cb digitala imorse med morgon urin men det visade ?inte gravid?, vad ska jag göra?

Har haft gravsymtom med illamående, yrsel, gasig mage och två dagar tillbaka har jag märkt skillnad på brösten, då dom har svullnat upp och känns bara allmänt i vägen men ömma bröstvårt men inte bröst lika mycket. Har vart sugen på saker jag inte brukar äta men har ingen direkt matlust. Har en viss del i håret i bakhuvudet som är super fett men det går inte att duscha bort! Ligger på 37 grader i temp och min ?vanliga? temp ligger på 36,5 ca. Jag känner att jag blir tokig snart och vet inte vad jag ska göra eller tro. Hur sent kan man plussa? Ska tillbaka till mvc den 20/5 för ett nytt test. Kan man be om ett ultraljud?? Hoppas någon kan hjälpa mig!! ????

• Svar på tråden Snälla hjälp mig ????
  • Omstart2019

Din mens har nog bara hoppat över en månad. Det kan hända utan att nåt är fel. Sen kan du ju känna en massa saker för att du fått för dig att du är gravid.

Vården brukar inte utreda förrän mensen uteblivit ett flertal månader.

2007, 2010, och BF 190610
  • Omstart2019

Men jag önskar dig såklart lycka till, och att du faktiskt är gravid om du nu vill det.

2007, 2010, och BF 190610
  • Bobos

Tack snälla! Ja det är inget aktivt försökande men hade blivit väldigt glad om det var så! Känns så konstigt bara då sista mensen, ägglossning och samlag stämmer så himla bra ihop och min mens aldrig brukar hålla upp sig, är väldigt regelbunden ...

• Anonym (Ellie)

Jag har läst i andra trådar att de finns de som plussat väldigt sent men jag vet inte alls hur vanligt det är. Det kan ju vara att ägglossningen kommit senare än vanligt vilket skjuter fram hela cykeln, vilket ju både kan innebära att mensen blir sen och att ägget fäst senare än man tror så att du inte hunnit producera tillräckligt hcg för att det skal i ett plus.

Håller tummarna för att du får ett plus!

Svar på tråden Snälla hjälp mig ????