Väldigt tidigt missfall?
Jag och min sambo har försökt att bli gravida i 9 månader. Vi tajmar därmed sex rätt väl med ägglossning och har ganska bra koll på min cykel etc.
Jag skulle egentligen ha mens idag måndag. Brukar vara väldigt regelbunden. För en vecka sedan började jag dock blöda, först litegrann ett par dagar, sedan lite mer och lite små klumpar. I lördags började jag plötsligt blöda mer, det rann, och jag fick ont i magen/äggstockarna. Under eftermiddagen kom det större klumpar (mörkt röda, nästan svarta) och mer blod. Igår upphörde blödningen. Idag är papperet bara svagt rosafärgat när jag torkar mig.
Kan detta ha varit ett supertidigt missfall? Att ägget liksom precis hade fäst och sedan lossnade och kom ut? Eller ev väldigt tidig och kraftig mens? Jag har aldrig varit med om något liknande.
Först trodde jag att det var en nidblödning men då ska det varken komma mycket blod eller klumpar, vad jag förstått.
Ska jag "göra" något nu eller är det bara att vänta och hoppas att mensen kommer igen som den ska nästa månad?
Jag känner mig förvirrad, och ledsen.