• Jasminezxxz

Ska lämna prover för att få körkortstillstånd!behöver er hjälp!

Jag förlorade körkortet för ca 3 år sedan. Grovt rattfylleri, till rattfylleri under påverkan av narkotika.

Jag skall nu då lämna in läkar intyg och prover för narkotika och läkemedel. På punkterna står det vad läkaren SKA göra. Och det är även en punk innan texten, och längst ner på pappret står det att provtagningen även KAN göras genom håranalys. Jag har varit drogfri (2 år ca) och även inte druckit på bra länge, men jag har för ca 2 månader sedan tagit en oxascand 15 mg någon gång då och då ( aldrig dagar efter sig, utan någondags mellanrum) för att jag har haft svårt för att sova. Jag gjorde ett urintest för någon vecka sedan 2 dagar efter att jag tagit en oxascand och det syntes inte. Det var negativt. Min fråga är då, tror ni att dem kommer att ta håranalys på mig? Det är ju inte något dem måste göra. Jag har redan lämnat ett urin prov vid min psykiatriker för några veckor sedan och det var såklart negativt. Och dem vet att jag varit ren i ca 2 år nu. Frivården och sjukvården vet det. Provtagning genom håranalys är och väldigt dyrt. Kanske därför det inte är ett måste? Tror ni jag kan vara lugn när jag ska lämna mina prover? Om jag börjar att lämna om en månad? Om jag nu kommer lämna urin prov och det skickas på analys. Tacksam för svar

Svar på tråden Ska lämna prover för att få körkortstillstånd!behöver er hjälp!