Hjälp!! Tre MA i rad
Hej.. Jag har inte varit så aktiv här på fl utan bara försökt hitta någon gammal ståd i samma situation men hittar ingen och gör därför en egen..
Jag har en dotter på 3 år, född 2016, med samma person jag är tillsammans med idag och vi vill nu gärna ha ett syskon.
Jag har haft 3 MA på kort tid.
Blev gravid Juni 2018 - MA v.8
Blev gravid Oktober 2018 - MA v.6
Blev gravid Januari 2019 - MA v.8
Jag jobbar på lager där jag lyfter kartonger 0-30kg hela dagarna och puttar o drar tunga pallar med vanlig pallyftare. Jag har känt av alla tre graviditeter, jobbat här 2 år, att jag fått ont i nedre delen av magen. Har känt mig tung, som en tryckande känsla, väldigt långt ner. Jag undrar därav om detta kan bero på mina MA.
Min bm säger nämligen att man kan lyfta tungt, träna och jobba precis som vanligt utan några problem. Att mina MA inte beror på mitt jobb. Men själv känner jag att det inte känns rätt.
Min bm har skickat remiss om missfallsutredning men det är om minimum 4månader man kommer ta dessa tester, sen ytterligare månader för provresultaten. Jag vill inte vänta, vill istället säga till min arbetsgivare att jag är gravid nästa gång, om vi försöker nu i maj igen, och ev bli omplacerad. Och dessutom kunna ta det lugnt i 4 veckor den kommande semestern som snart är här.
Ska jag chansa och försöka igen? Eller vänta på utredning??
Jätte jätte tacksam för svar!! <3 <3 <3