Tips till att bli gravid!
Hej!
Blir 38 i år, har haft olika svårt att bli gravid, som längst har det tagit ett år. Nu har jag blivit gravid 2 ggr när jag undvikit kaffe med koffein i. Dricker koffeinfritt kaffe istället! Samt att jag även tagit msm - biologiskt svavel. Som verkar göra kroppen optimal.
De månader jag inte tagit msm har jag inte blivit gravid, men just de 2 månader som jag tagit kosttillskottet msm har jag blivit gravid.
Första gången jag blev gravid när jag åt msm, hade vi av misstag oskyddat en gång och 6 dagar innan ägglossning. Har alltid behövt pricka in ägglossning ordentligt för att bli gravid tidigare. Nu sist 3 dagar innan ägglossning. Är i v. 6 nu.
Ett tips till er som försöker men när det inte händer något!
Msm är svavel som kroppen behöver, alla celler är beroende av svavel, bröstmjölken innehåller det också. Jorden innehåller inte lika mycket svavel som förr, då får man i sig för lite via mat. Msm är bra för artros, sköldkörteln( mitt tsh sjönk till normalnivå), allergier, sår, hud, hår mm. Rensar kroppen på skadliga ämnen så biverkningar som lös mage el. Ont i huvudet kan komma i någon vecka i början som utrensningsymtom. Ger även extra energi, så det ska tas på morgonen 1 kryddmått, första veckan sedan ökar man på 1 kryddmått vecka tills man kommit upp i 1 tsk. För mig räcker det med 2 kryddmått/dag
Fråga om ni undrar något, eller läs på själva! Vill dela med mig av min erfarenhet då jag vet hur jobbigt det är när mensen kommer varje månad......