• KimCarro013

Mens men positivt test + lågt HCG prov

Hej nu är det så att jag och min sambo var i Danmark och inseminera oss den 5 april och skulle ta test den 20, men den 20 så fick min sambo mens så då fatta vi att det var kört att det inte hade funkat denna gången heller, det är hennes 2e försök. Då hennes mens är väldigt kraftig så jämt varje månad så var det inget konstigt denna månad heller tycker vi då den var väldigt kraftig med klumpar för det är så den är. Så vi skickar till StorkKliniken och säger att tyvärr så vart det inget denna gång då mensen har kommit men vi har inte gjort något test, och vi har inte heller tänkt att göra något heller. Då skriver dom tillbaka att det är tråkigt men att dom vill att vi ändå göra ett test för att vi ska vara på den säkra sidan. Så den 23 gör vi ett test för skicka så att dom får sitt svar men då bli det positivt, vi blir ju självklart väldigt chockade, men undrar så klart om man nu har fått ett missfall, så vi skriver tillbaka och frågar, så nu ville dom att vi skulle ta 2 HCG prov. Så ett prov tog vi igår och fick svar idag och det låg på 150 och då sa hon som ringde till min sambo att tyvärr du har fått missfall men allt har kommit ut nu, men vi tar ett nytt prov på måndag. Hur kan dom vara så säkra på det? Är det någon här som har haft lågt HCG prov? Eller som varit i liknande sits?

Mvh två oroliga

• Svar på tråden Mens men positivt test + lågt HCG prov
  • Johanna1986

Låter ju konstigt att hon uttalar sig att de e missfall efter första hcg provet. Vist låter de lite lågt. Men att uttala sig redan nu innan man har två hormontnibgR låter konstigt. När ska ni ta de andra provet?

• KimCarro013

Hej ska ta nästa HCG prov på måndag, tog ett CB digitalt test nu på morgonen som visa gravid 2-3 veckor, ska idag vara 5 + 0 så jag vet inte riktigt, det är väl bara vänta och se mvh carro

• Johanna1986

Ja de e ju svagt för veckan du borde vara i men svårt att verkligen säga att de e de ena eller de andra. De kan du ju först gör när de har två mätningar att gå på.

Håller tummarna för dig! ??

KimCarro013 skrev 2019-04-27 10:14:36 följande:

Hej ska ta nästa HCG prov på måndag, tog ett CB digitalt test nu på morgonen som visa gravid 2-3 veckor, ska idag vara 5 + 0 så jag vet inte riktigt, det är väl bara vänta och se mvh carro

• KimCarro013
    KimCarro013 skrev 2019-05-12 19:50:55 följande:

Det var en liten där inne så gick in i vecka 8 i lördags <3

• Johanna1986

Men va skönt! Grattis!

KimCarro013 skrev 2019-05-12 19:50:55 följande:

Det var en liten där inne så gick in i vecka 8 i lördags ??????

Svar på tråden Mens men positivt test + lågt HCG prov