Frustrerad

Hej,
Min sambo fick detta brev idag. Vi påbörjade utredning i november och det har tagit en sååån tid med alla prover som ska göras eftersom mitt prolaktin först låg högt och då var jag tvungen att vänta två månader för att kunna ta ett nytt som då var ok, sedan lämnade sambon ett spermaprov som visade få och slöa simmare och så fick vi vänta två månader till för att han skulle lämna ett nytt och nu får vi detta svar. Vad innebär det ens liksom??! att det är dåligt men inte tillräckligt dåligt för att få hjälp? Vi har försökt snart 1,5 år och jag fyller 35 år i sommar. Jag har haft en annan relation för några år sedan och vi försökte också bli gravida utan resultat. Någonting är det ju som inte stämmer och nu ska vi behöva vänta till augusti tills vi ens får en remiss skickad! kan vi göra något eller är det bara att snällt sitta och vänta om vi vill ha hjälp via regionen? privat skulle vi säkert kunna få hjälp men ska man inte kunna få hjälp inom regionen??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-04-26 18:15
Utredningen är alltså gjord privat. Och jag vet inte hur man kan ta bort den ena bilden som är samma som den andra